Ook vandaag weer even op pad geweest... meer dan 10 minuten lopen vanaf huis is het niet....
1.

2.

Hieronder op verzoek een beschrijving van mijn bewerkingen en de originele onbewerkte platen
org 1.

org 2.

Ik gebruik voor mijn bewerkingen altijd LR 3.5 gecombineerd met NIK color efex pro 3.0 en een beetje PaintshopPro X
Lightoom:
• Invullicht toegevoegd;
• verzadiging en luminatie van diverse kleuren aangepast;
PSPX:
• Clonebrush gebruikt om storende dingetjes te verwijderen;
• Makeover tool gebruikt om wat overgangen te egaliseren;
NIK:
• Eerst ‘Tonal Contrast’ (daarmee kun je afzonderlijk highlightcontrast, midtone contrast en Shadow constrast instellen en ook bepalen hoe groot het gebied moet zijn waarvoor dit moet gelden) aangepast (waarden van instellingen vaak tussen 10 en 25 als je dit iets zegt).
• Vervolgens ‘Reflector Effects’ gebruikt (hiermee kun je ongeveer een goud of zilveren reflectiescherm nabootsen). Ik kies hier meestal voor de zilveren variant. Bij onderhavige foto's heb ik voor de goud versie gekozen maar het effect iets getemperd. Instellingen laat ik afhangen van het origineel.
• Vignette en/of vignette blur toegevoegdwaarmee je zelf kunt bepalen vanaf waar deze moet lopen en welke kleur je hiervoor wilt gebruiken.
• Daarna ‘Contrast Only’ om het nog wat meer pit te geven. Hierin kun je helderheid, contrast en verzadiging afzonderlijk regelen. Vaste waarden hanteer ik hierin absoluut niet . Het gebruik laat ik afhangen van het origineel.
• Ook heb ik bij deze platen nog wat cross processing gedaan (minimal hoor...)
Lightroom
• Ruis verminderd
PSPX
• Beetje gecropt.
Hoop dat iemand hier wat aan heeft...