Het is 21 jul 2025 21:30

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Rode juffer
 Rode juffer
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 10:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Fotografie

Fotografie

Hierbij nog 2 probeersels van mij. Heb ze verkleind voor het plaatsen, maar heb het idee dat ze hierdoor ruis krijgen...jammer. Welke compo spreekt het meest aan?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Rode juffer
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 10:50 
Lid
Fotografie

het rode kader is niet echt mooi voor je foto naar mijn smaak, :blush van de libel zelf is ook weinig te zien, of het een rode is zie ik niet, of je bedoelt de rode blaadjes waar hij op zit, achtergrond is mooi waardoor de vleugels er wel mooi opstaan :) ook zouden ze wat scherper mogen ( na het verkleinen nog naverscherpt ?) de tweede is denk ik een crop van de eerste en daardoor krijg je ook wat meer ruis

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Rode juffer
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 13:54 
Lid

Het idee om eens een keer de libel (want het is geen juffer!) tegen de lucht in te fotograferen is een goede keus, vooral omdat de bladeren wel meekleuren. Waarschijnlijk is het een heidelibel maar hier zijn ook meer soorten van (door deze foto niet te herkennen).

Wat betreft je kader moet je je afvragen wat je ermee wil. In dit geval (en zeker door een kleur als rood) trekt het zoveel aandacht, dat de foto nu slecht bijzaak wordt. Soms werkt een kader aanvullend door meer diepte werking en dan zou je het goed kunnen gebruiken.
Daarnaast blijft het ook een kwestie van smaak

Rode juffer
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 16:32 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Leuk "gedaantje" apart die kleur van het gestorven blad zo rood dat het net haar lijfje lijkt. Kader zeg ik niets over want het is geen kaderbeoordeling en ieder zijn meug. Mooi standpuntje ook...More please!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp