Hallo ik ben Richard, veel van jullie herkennen me nog wel van een lange tijd terug.. ik ben en tijdje uit de wereld van fotografie geweest.. nou ja eruit dat wil ik niet zeggen maar de ambities en drive waren er even niet meer.
Mijn voorkeur binnen fotografie gaat uit naar Macro fotografie.. ook geniet ik van Vogels fotograferen en de laatste tijd ben ik me ERG gaan verdiepen in de landschappen.. binnen de Macro fotografie is mijn doel altijd Vlinders en Libellen.. maar soms komt je wel eens van die pareltjes tegen die je dan echt niet kan laten gaan..
Zo ook deze Haft of Eendagsvlieg (Ephemeroptera).. hoe wel er ruim 60 soorten zijn beschreven kunnen we helaas binnen onze grenzen er al zeker 20 als uitgestorven beschouwen..
Haften leven grotendeels hun leven onderwater.. maar als bij geslachtsrijpheid, het eind stadium van hun leven is bereikt moet er voor voortplanting worden gezorgd en vliegen ze meestal in grote getalen over het water oppervlak op uit. Erg jammer want zo dra ze het water verlaten is hun leven nog maar enkelen uren tot hoog uit 2 dagen. Dus om er een volledig uitgehard te vinden op zn mooi plekje is gewoon een beetje geluk hebben.
Canon 6d - 150mm Sigma op F8 - iso160 - 1/20st - op statief met natuurlijk licht. Met twee bamboe stokjes een beetje ruimte gecreëerd voor de achtergrond..
Het was ERG moeilijk om de staart sprieten in het beeld mee te krijgen en ook nog in focus de sprieten zijn zo dun zelf je ademhaling maakt het zo dat ze bewogen..