Vraag 1 zou ik zo ook niet kunnen zeggen, ik zie geen vreemde dingen in ieder geval.
Vraag 2, bedoel je hier de schitteringen in het water op foto 2, of op de Juffer?
Schittering op de Juffer is volgens mij gewoon normaal en de schittering op het water zou je voor moeten onderbelichten, maar dan wordt de rest van de foto weer veel te donker.....het beste is de foto's maken als de zon niet zo fel schijnt, maar dat heb je niet altijd voor het zeggen.
En anders proberen om een parasol of een ander stuk doek(geen doek dat helemaal lichtdicht is, want dan wordt het weer te donker waarschijnlijk

) boven de Juffers te houden, zodat ze niet in de felle zon zitten, weet alleen niet of ze dan nog blijven zitten.
In ieder geval iets om het felste zonlicht tegen te houden en hoe groter dat doek of parasol is, hoe hoger je het boven de Juffers kunt houden en dus minder kans op weg vliegen.
Het handigst zou het dus zijn als je iemand bij je hebt die die parasol vast zou kunnen houden, of je moet mazzel hebben dat je 'm ergens in vast kunt prikken.
Lang verhaal kort.....felle zon is meest niet gunstig voor dit soort fotografie, dus wachten op bewolking, of zelf schaduw zien te creëren.