Leuke foto van de Hommel.  
 Het klopt wel zo'n beetje wat je zegt hoor, hoe kleiner de sensor, des te sneller je ruis hebt en het gaat inderdaad ook ten koste van de scherpte.
Het is niet alleen de grootte van de sensor die van invloed is, maar bijvoorbeeld de camera's en dus ook de sensors worden steeds beter en hebben steeds minder last van ruis.
Voor m'n huidige full frame camera's had ik een APS-c camera en daar had ik ook veel sneller last van ruis mee, meest ging ik niet verder dan ISO-400 daarmee, terwijl ik met de camera's die ik nu heb soms nog redelijk goede resultaten heb met ISO-10.000, ook niet altijd, want het ligt alsnog ook aan de lichtomstandigheden.
Als je een foto te donker maakt met een redelijk hoge ISO(voor jouw camera dan) en je gaat de foto in de nabewerking oplichten dan komt er ook heel snel ruis tevoorschijn.
Ik ben wel gevoelig voor ruis, vind het niet mooi en vergelijk het altijd met een tv-antenne die verkeerd gericht stond vroeger, dan had je ook Zwitserland op je tv.....allemaal sneeuw. 

Je zou hier nog plaatselijk kunnen ontruisen, door te werken met een laag en dus alleen de achtergrond, want daar is ook de meeste ruis zichtbaar in.
Voor het groter uploaden van je foto's via Postimage kun je misschien hier wat vinden:
viewtopic.php?f=141&t=124613viewtopic.php?f=141&t=125587