Het is 09 mei 2025 23:23

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur op zoek naar beestjes in de tuin
 op zoek naar beestjes in de tuin
BerichtGeplaatst: 13 jul 2008 12:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hey,

Ik heb mij zopas macrolensen aangeschaft voor op mijn kodak z740, ik ben hiermee nog wat aan het oefenen, maar ben aan het sparen voor een beter toestel...Ik ben dus een complete beginner .... :S

Graag jullie commentaar !! :jump

Groetjes,
xxx

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 13 jul 2008 13:09 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Van harte welkom hier :)

Twee macro's als binnerkomer. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste, hier heb je het onderwerp hert best in beeld gebracht. Scherpte oogt goed, kleuren eveneens.

Bij de eerste plaat oogt het huisje van de slak iets uitgebeten waar de zon weerspiegelt. Een manco waar je snel tegen aanloopt bij macro's. Standaard belicht ik mijn macro's van insecten 1/3 tot 2/3 stop onder. In de nabewerking is het makkelijker de belichting op te halen, bij overbelichting moet je kunst en vliegwerk toepassen met het clone tool. Compositie van de slak oogt goed, netjes uit het midden gehouden.

De tweede spreekt me minder aan, spin is erg klein om zelfstandig het onderwerp te kunnen dragen. Het web zelf had dat kunnen versterken, maar daarvoor had het gehele web scherp moeten zijn. De erg lichtgroene achtergrond ledit sterk de aandacht van de spin af.

Voor een complete beginner geen slecht begin, scherpte en bewerking ogen goed.

Zou je in vervolg de foto's op 800 pxiels aan de langste zijde kunnen plaatsen, zodat de leden de foto goed kunnen beoordelen... :)

Zo een hele lading tekst voor een newbie, nou niet gaan wegrennen he.... :P

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2008 13:15 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Hey,

Bedankt voor je commentaar, en nee hoor, wegrennen zal ik niet snel doen !! Ik vind het juist leuk...

In oktober ga ik een cursus digitale fotografie volgen, dat zal ook al helpen...

Bedankt voor de tips!!!

Groetjes

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp