Het is 25 jul 2025 15:06

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Eerste sessie
 Eerste sessie
BerichtGeplaatst: 31 jul 2010 16:52 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sinds een paar weken heb ik mijn eigen SLR, dus ben de afgelopen tijd een beetje aan het experimenteren geweest. Hieronder een aantal foto's die ik in de tuin heb genomen en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Fotografie
Sluitertijd: 1/200 sec.
Diafragma: f/11
ISO: 400
Brandpunt: 250 mm

Fotografie
Sluitertijd: 1/400 sec.
Diafragma: f/6,3
ISO: 1000

Fotografie
Sluitertijd: 1/400 sec.
Diafragma: f/7
ISO: 320

Fotografie
Sluitertijd: 1/250 sec.
Diafragma: f/5,6
ISO: 160
Brandpunt: 163 mm

Laatst bijgewerkt door StevenK op 01 aug 2010 11:28, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Eerste sessie
BerichtGeplaatst: 31 jul 2010 16:55 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
het is geen ramp dat de vogel er tussen staat ;) maar het is niet de bedoeling, in een topic moge max 8 foto's van 1 serie. en de vogel en eigenlijk ook de libel hoort niet bij deze serie.
ook de gewenste grootte van foto's zijn 900p aan de langste zijde, om goed te kunnen te beoordelen

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Eerste sessie
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 10:45 
Lid

Niemand een reactie? :(

Eerste sessie
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 10:48 
Lid
Fotografie

geen reactie op mijn reactie :(

Eerste sessie
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 10:51 
Lid

Tony schreef:
geen reactie op mijn reactie :(

Ik heb de vogel uit de serie verwijderd en de rest zijn toch echt insecten? :P ik zie zelf ook dat de kwaliteit nog verre van optimaal is, maar toch hoor ik graag jullie mening over deze eerste foto's zodat ik daar weer van kan leren!

Eerste sessie
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 10:54 
Lid
Fotografie

Ik vind foto 3 de beste zowel qua compositie als qua scherpte, al was het waarschijnlijk mooier geweest als het insect scherp was geweest i.p.v. het hart van de bloem. De andere foto's lijken me allemaal enigszins onscherp.
Je plaatst geen exif gegevens erbij, zou ik wel doen dan kunnen de kenners hier je van tips voorzien.
900 pixels aan de langste zijde wordt ook op prijs gesteld om de foto's beter te kunnen beoordelen.

Eerste sessie
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 10:59 
Lid
Fotografie

wat ik bedoel is de grootte van je foto's, om ze goed te beoordelen gaf ik je de gewenste grootte aan.
een serie is meestal een onderwerp hier dus de bij. de libel is een ander insect. maar dat vind ik voor een eerste keer niet zo'n punt. ook de foto's nummeren is beter voor te reageren, ook het plaatsen van je exif er bij is wat gemakkelijker om je tips te geven.

als je foto's plaats op een beoordelingsforum en je wil graag reactie's dan zou je ook de moeite kunnen nemen om de regels eens goed te lezen, en eens naar ander serie's te kijken b.v. ;)

Eerste sessie
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 11:34 
Lid

Tony schreef:
wat ik bedoel is de grootte van je foto's, om ze goed te beoordelen gaf ik je de gewenste grootte aan.
een serie is meestal een onderwerp hier dus de bij. de libel is een ander insect. maar dat vind ik voor een eerste keer niet zo'n punt. ook de foto's nummeren is beter voor te reageren, ook het plaatsen van je exif er bij is wat gemakkelijker om je tips te geven.

als je foto's plaats op een beoordelingsforum en je wil graag reactie's dan zou je ook de moeite kunnen nemen om de regels eens goed te lezen, en eens naar ander serie's te kijken b.v. ;)

De exif had ik even niet aan gedacht en in de forumregels staat dat een foto MAX 900 pixels mag zijn. Aangezien de mijne kleiner waren dacht ik dat dat geen probleem was, maar ik begrijp dat een grootte van 900p gewenst is!

Ik heb nu m'n post met de foto's even aangepast en ik denk dat het dan zo beter is toch?

Eerste sessie
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 14:17 
Lid
Fotografie

StevenK schreef:
Ik heb nu m'n post met de foto's even aangepast en ik denk dat het dan zo beter is toch?
:up :up
nu over je foto's ;)
1e een vrij drukke comp. en mist ook scherpte. met dat harde licht is 400 iso vrij hoog
2e ook hier mis je de scherpte en waarom zo'n hoge iso ??
3e is een hele mooie comp. :up met wat nabewerking contrast en naverscherpen een pracht foto
4e is een leuk moment en knap vast gelegd, maar ook hier speelt het harde licht je tegen.
foto's na het verkleinen altijd wat naverscherpen. let wel op onscherpe foto's krijg je daardoor niet scherper.
om je een idee te geven heb ik een foto heel simpel wat bewerkt.als je dit liever niet hebt haal ik hem weer weg. de foto heb ik wat meer contrast gegeven en wat verscherpt in ps

Fotografie

Eerste sessie
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 15:52 
Lid

lena shoot schreef:
Je brandpuntafstanden verraden ook een beetje dat je geen 'echte' macrolens gebruikt en dat maakt de zaak alleen maar moeilijker ;)

Haha ja ik heb geen macrolens, dus heb deze foto's van wat meer afstand met m'n 55-250 lens genomen :blush beetje improvisatie bij gebrek aan beter ;) maar bedankt voor je tips!

Tony schreef:
om je een idee te geven heb ik een foto heel simpel wat bewerkt.als je dit liever niet hebt haal ik hem weer weg. de foto heb ik wat meer contrast gegeven en wat verscherpt in ps

Nee ik vind het alleen maar leuk dat je het gedaan hebt! Dan kan ik inderdaad zien dat die bewerking een verschil maken. Ook bedankt voor de tips en ik neem ze mee naar m'n volgende foto's! :foto ik zal vooral meer gaan letten op het licht en de scherpte..

Thnx! :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp