Het is 25 apr 2024 00:46


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Buid to Jump
 Buid to Jump
BerichtGeplaatst: 06 jan 2018 11:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 319
Woonplaats: Tongeren
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De schrik van veel huisdieren en hun baasjes : De Vlo.
Gebouwd om te springen. De springpoten zijn gigantisch te noemen.
Focusstacking techniek , 161 frames. Vergroting 9x. Canon750D + MPE65 + 65mm extension tubes + Raynox250.
Er is me reeds de vraag gesteld : waarom een goedkope voorzetlens voor een lens van +1250 euro zetten? Wel, dit is de reden. Het werkt ! Trouwens, die raynoxen zijn eigenlijk niet zo goedkoop. Het enige wat geld kost in dit gadget is alleen maar het glas en daar betaal je ±70 euro voor wat eigenlijk veel geld is voor een klein stukje glas. Als je dan vergelijkt met wat er allemaal in een MPE65 zit..... tja, dan mag ze ook veel meer kosten hè. Als ik de foto's bekijk die in combinatie zijn gemaakt met de raynox dan denk ik: prijs/kwaliteit = zeer goed en ze doet wat ik voor ogen heb : me details laten zien die ik anders niet zie. Het doel heiligt dan een beetje de middelen hè. En de scherpte is toch nog vrij hoog te noemen denk ik.
Alle meningen zijn wederom welkom.

Fotografie

Bedankt voor het kijken.

Groetjes,
Werner


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Buid to Jump
BerichtGeplaatst: 06 jan 2018 12:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een griezelfoto........maar mooi beeld
Je doet het heel goed met fotografie :chapeau


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Buid to Jump
BerichtGeplaatst: 06 jan 2018 12:54 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24512
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Voor zover ik het kan beoordelen heb je jezelf in ieder geval goed verdiept in de aangeschafte materialen en zijn die ook precies op maat voor een macrofotograaf (dus geen FF maar wel een prima macrolens op een redelijke body met veel pixels. Lijkt me allemaal passen bij deze vorm van macrofotografie waarbij je eigenlijk alle lichtomstandigheden voor 100% onder controle kunt hebben. Dus zaken als ruis en snelheid van scherpstellen of aantal foto's per seconde zijn allemaal van weinig belang). Dat er hier veel over die materialen gesproken wordt komt denk ik omdat jij de eerste fotograaf op dit forum bent die zich zo uitgebreid met deze vorm van fotografie bezighoudt. Die discussie zal dan ook snel verdwijnen, want als we eenmaal snappen hoe en waarmee je werkt komt de fotografie zelf voorop te staan.

Valt me inmiddels op dat al die beestjes nogal harig zijn. Zo'n haar voor je oog lijkt me knap irritant.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Buid to Jump
BerichtGeplaatst: 06 jan 2018 13:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Machtig mooi om ook dit beestje eens op een andere grootte te zien.
De foto is weer lekker scherp en het licht bevalt me hier ook goed.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Buid to Jump
BerichtGeplaatst: 06 jan 2018 13:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16941
Woonplaats: Wageningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Toppie, heel mooi :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Buid to Jump
BerichtGeplaatst: 06 jan 2018 14:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8796
Woonplaats: Apeldoorn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heel boeiend weer. :up
Goed ook dat je erbij vermeld waar we naar kijken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Buid to Jump
BerichtGeplaatst: 06 jan 2018 15:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Heel fraai weer, details zijn weer super :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Buid to Jump
BerichtGeplaatst: 06 jan 2018 20:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 319
Woonplaats: Tongeren
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
petervaneekelen schreef:
Voor zover ik het kan beoordelen heb je jezelf in ieder geval goed verdiept in de aangeschafte materialen en zijn die ook precies op maat voor een macrofotograaf (dus geen FF maar wel een prima macrolens op een redelijke body met veel pixels. Lijkt me allemaal passen bij deze vorm van macrofotografie waarbij je eigenlijk alle lichtomstandigheden voor 100% onder controle kunt hebben. Dus zaken als ruis en snelheid van scherpstellen of aantal foto's per seconde zijn allemaal van weinig belang). Dat er hier veel over die materialen gesproken wordt komt denk ik omdat jij de eerste fotograaf op dit forum bent die zich zo uitgebreid met deze vorm van fotografie bezighoudt. Die discussie zal dan ook snel verdwijnen, want als we eenmaal snappen hoe en waarmee je werkt komt de fotografie zelf voorop te staan.

Valt me inmiddels op dat al die beestjes nogal harig zijn. Zo'n haar voor je oog lijkt me knap irritant.


Ik heb me wel eerst goed ingelezen en navraag gedaan bij ervaren macro-fotografen op allerlei media.
En van onder aan de ladder begonnen, ook aangaande materiaal. En dan te zeggen dat alles begonnen is met een macrolensje van 8 euro op mijn smartphone. De interesse was gewekt en zo mezelf gaan verdiepen in de materie. Eerst met een goedkoop canon 550D toestelletje , een kitlensje en voorzetlensje. Dan wat extension tubes en zo verder mijn materiaal proberen aan te passen aan mijn eigen verleggen van mijn grenzen. Altijd een nieuwe uitdaging aangegaan. De MPE65 was op de duur een bijna-must :D En ja, dan kan je er maar beter een goede body bij kopen die zowel aan mijn behoefte voldeed en terzelfdertijd geen discussie gaf met het vrouwtje. Het was en is een hobby hè. Moest het ooit meer worden dan zal het materiaal weer moeten aangepast worden. Maar ik ben al erg tevreden met de mogelijkheden die ik nu heb.
Groetjes,
Werner


PS: Het is wel vreemd dat ik blijkbaar de enige ben hier die dit doet. Terwijl er toch heel wat mensen zijn die ermee bezig zijn. Ik vond hier ook geen apart foto-onderdeel dat macro of close-up noemde. Daarmee dat ik "insecten" heb gekozen. Wel één groot voordeel. Ik ben de beste van het forum! Groot nadeel is: meteen ook de slechtste van het forum. Hahahahahaha :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Buid to Jump
BerichtGeplaatst: 06 jan 2018 20:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 319
Woonplaats: Tongeren
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Aan iedereen een hartelijke dank voor de fijne comments.

Grtjs,
Werner


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Buid to Jump
BerichtGeplaatst: 06 jan 2018 20:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13057
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Deze is wel heel herkenbaar maar op deze manier toch wel mooi.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed