Het is 29 maart 2024 07:17

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Goudwespje
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 15:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 319
Woonplaats: Tongeren
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Goudwespje: Stack van 143 frames, vergroting 9:1. Diertje zelf is enkele mm groot. Ben al lang blij dat ik de antennes een beetje deftig heb kunnen priemelen. Ik heb het diertje verschillende dagen in een andere positie geplaatst , gehangen, bevochtigd en opnieuw laten 'drogen' om uiteindelijk toch een mooie stack te kunnen maken. Na 4 pogingen , en dus een dikke 500 foto's later, tot deze foto gekomen.
Pffff, blij dat het erop zit..... voorlopig toch.

Fotografie

Bedankt voor het lezen en het kijken.
Meningen en vragen zijn altijd welkom, zoals steeds.

Grtjs,
Werner


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 15:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 15859
Woonplaats: Stekene
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
:shock :shock :shock


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 15:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2806
Woonplaats: Andijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
ik vind de kleuren prachtig, de ogen de details helemaal super, het beeld als totaal,.. moet ik echt even een meter voor achteruit lopen, :rof wauw.. maar wat een hobby zeg :zoek


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 17:31 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24354
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Weer een hele mooie, Werner :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 18:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Buitenaards mooi :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 18:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5790
:chapeau :chapeau :chapeau


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 22:32 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20715
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ongekend wat een plaat, vakwerk van de bovenste plank!!! Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 23:10 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat gekriebel en gekruip is allemaal niet zo mijn ding en dan ben ik dus gauw uit gekeken op jou foto's. Jij misschien wel op de mijne maar gelukkig doen we niet allemaal hetzelfde.

Kan sommige best waarderen hoor, zeker wat betreft de kleuren die zijn vaak verbluffen mooi bij die griebels.

Wat mij wel intrigeert is wat drijft jou in jou tak van fotografie om dagen met een beestje van enkele mm dagen bezig te zijn en er vervolgens 500 foto's van te maken om tot een foto te komen.

Kan je daar iets meer over vertellen?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 09 jul 2018 06:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13927
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Knappe prestatie weer en wat een details !


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 09 jul 2018 06:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4930
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Klasse foto :chapeau :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 09 jul 2018 06:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 7555
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Petje af voor je inzet... !!!
Gr, Bert


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 09 jul 2018 10:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 19202
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Respect voor je volhardingsdrang om zoveel platen te maken van zo'n klein insect, resultaat vind ik wel netjes :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 09 jul 2018 11:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Even een vraagje.
Doe je dit alleen met insecten die je dood vindt of vang je ze levend om ze vervolgens zelf ter ziele te leggen ?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 09 jul 2018 17:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 319
Woonplaats: Tongeren
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotosmurf schreef:
Dat gekriebel en gekruip is allemaal niet zo mijn ding en dan ben ik dus gauw uit gekeken op jou foto's. Jij misschien wel op de mijne maar gelukkig doen we niet allemaal hetzelfde.

Kan sommige best waarderen hoor, zeker wat betreft de kleuren die zijn vaak verbluffen mooi bij die griebels.

Wat mij wel intrigeert is wat drijft jou in jou tak van fotografie om dagen met een beestje van enkele mm dagen bezig te zijn en er vervolgens 500 foto's van te maken om tot een foto te komen.

Kan je daar iets meer over vertellen?



Tja... het is allemaal begonnen met een macrolensje van 8 euro voor op de smartphone. Een gadget van niks dus. Na het vastleggen van enkele bladluizen, miertjes, vliegjes.... dacht ik "Hey , dat valt best mee. En hoe mooi zijn ze. Wat zou het geven met een beetje deftig materiaal." En zo ben ik langzaam begonnen met macro. Tot ik dan weer de extreme macro ontmoette en dacht "Wow, da's knap, dat moet ik ook kunnen. En nog kleinere diertjes leren kennen, zoals luizen , teken, vlooien, springstaartjes (waar ik trouwens nog nooit van gehoord had." En meer en meer kreeg ik berichtjes, na het zien van mijn foto's, van familie , vrienden, collega's... dat ze verrast waren door de schoonheid van die kleine kriebeltjes en ze er minder en minder dood klopten. En dat deed ik trouwens ook veel minder. En zo ben ik me gaan verdiepen erin. En ik ben nogal competitief ingesteld en wil graag bij de beter van de klas zijn. Dus ik ga steeds proberen mezelf te verbeteren. Nu gaat het al niet meer alleen over "hoe ziet het diertje eruit , maar ook nog eens , hoe mooi kan ik het posteren". En dat vraagt dus geduld....veel geduld...soms vijf dagen voor die ene foto. Tja, zot zijn doet geen kwaad, maar het vraagt soms gewoon wat tijd LOL.
PS: een ander stuk van het verhaal ga ik doen bij Gerda-F :D

Grtjs,
Werner


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 09 jul 2018 17:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 319
Woonplaats: Tongeren
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gerda-F schreef:
Even een vraagje.
Doe je dit alleen met insecten die je dood vindt of vang je ze levend om ze vervolgens zelf ter ziele te leggen ?


Als een vervolg op mijn bericht bij Fotosmurfga ik hier even op verder.
In het begin ging het alleen om te zien hoe ze eruit zagen. Dan maakte het niet veel uit hoe "clean" ze waren of zelfs 'wat ze waren". Ik kende toch geen enkel diertje van close-up. Nadien werd de hobby intenser en waren de normale diertjes die je vaak dood vindt 'OP'. Dan ben ik gaan zoeken naar plaagdieren en massadieren. En ja , die worden gevangen en bijgehouden. Dode vlooien, teken, luizen, mieren, springstaartjes.... . Ik heb ze nooit gevonden :D Dus na een tijdje ben ik sommige diertjes gaan vangen ja. Al blijf ik pertinent neen zeggen tegen onze meest nuttige diertjes. Bijtjes, hommeltjes, vlinders, .. ze zorgen voor onze wereld en zonder hen is er weinig tot geen verstuiving meer. En ik heb vier hondjes.... die vangen soms dingen voor me. :D
Maar , en dit is iets waar velen niet bij stil staan. Een natuurfotograaf of macrofotograaf die enkel levend fotografeert moet zich ervan bewust zijn dat 100 meter stappen in een weide, natuurgebied, veldweg... veel meer dode dieren achterlaat dan ik die er eentje vang op mijn koertje of tuintje, of achter het vensterraam. En ik ben dagen bezig met dat ene dode diertje. De natuurfotograaf klikt en zet een volgende (dodelijke) stap. En door mijn foto's hoop ik nog steeds dat de mensen de schoonheid zien van die murmels en vervolgens ze niet meer zomaar doodmeppen. Dan is de balans altijd positief.

Grtjs,
Werner


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 09 jul 2018 17:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 319
Woonplaats: Tongeren
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Misschien toch even voor de volledigheid. Ook dode insecten worden nog steeds gefotografeerd natuurlijk. Ook hier ligt een enorme uitdaging. Een verdroogd dier terug 'mooi' maken kost heel wat tijd. Die moeten in bad, dan soms in de ultrasoon-cleaner, daarna met de haardroger geblazen om de haartjes terug netjes te krijgen. Dan gaan ze in een gesloten doosje met een vochtig doekje en wat afwasmiddel om schimmel tegen te gaan. Zo kunnen ze terug vocht opnemen waardoor de ogen ook weer helder worden. Soms worden de ogen apart behandeld met een anomiakoplossing. Dit werkt soms nog net iets beter. Eens ze terug toonbaar zijn moeten ze ook nog eens tijd krijgen om ze terug beweeglijk te maken zodat de pootjes, de antennes, ... in de juiste positie kunnen gezet worden en dan moeten ze in die positie terug , net genoeg, drogen om ze in die positie te kunnen fotograferen. Maar zoals ik al zei: niet alles is dood te vinden hè.

Grtjs,
Werner


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 09 jul 2018 17:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 319
Woonplaats: Tongeren
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Na mijn heel relaas zou ik nog vergeten om iedereen te bedanken voor de fijne comments. Bij deze is dat gebeurd. :D :D

Grtjs,
Werner


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 09 jul 2018 20:02 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank voor je verhaal Werner.

Denk dat het bij een ieder is begonnen met een plaatje schieten en daarna zijn ze gegrepen door het virus.
Ik lees nu jou getikte versie maar stel me zomaar voor dat je er ook heel gepassioneerd over kan vertellen. Altijd mooi als iemand dat heeft, ik kan daar wel van genieten.

Ik realiseer me na jou verhaal dat ook ik vaak veel tijd doorbreng op sportvelden om de juiste platen te schieten, zo niet dan volgende week maar weer.

En zo zullen anderen weer dagen in de natuur, stad of vogelhut vertoeven om hun honger te stillen en genieten van de geoogste platen.

Zal misschien niet altijd reageren op je platen maar blijf ze zeker wel bekijken, dat is wel het minste wat ik kan doen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 09 jul 2018 20:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8743
Woonplaats: Apeldoorn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fraaie foto weer en geweldig om het verhaal achter de foto te lezen :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Goudwespje
BerichtGeplaatst: 12 jul 2018 07:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Dank voor je uitleg Werner.
Ik respecteer zeker jou mening.

Ik zou persoonlijk nooit bewust ! een dier/insect doden om het op de foto te kunnen zetten.
Als je door een veld loopt is dat nu eenmaal onvermijdelijk net zoals je fietst of met de auto rijdt sneuvelen er ook levens.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed