Ron62 schreef:
Kawaracer, de tips op die website snap ik en zijn ook vrij logisch[alleen die van het volledig manueel instellen snap ik niet], maar heb je geen tips aan de hand van deze foto's?
Als je op manueel werkt dan weet je ook al hangt je camera even naar beneden op welke sluiter en diafragma het staat en heb je geen uitschieters naar een sluiter van een 1/10. Van de moment dat ik mijn camera naar mijn oog breng weet ik hoe ik mijn instellingen zal moeten aanpassen. Ik heb ondervonden dat ik minder missers heb door zo te werken tov het werken met halfautomatische standen.
Vooral het feit dat ik kan anticiperen, bijvoorbeeld als een volgspot regelmatig terug komt kan je daar je instellingen op aanpassen en even wachten tot de spot dan terug op de juiste plaats komt. Ik denk dat dit voor mij de belangrijkste redenen zijn om dat manueel werken. Ik heb ook fotografie met een analoge nikkormat FT3 uit de jaren 70 geleerd, waar alles manueel op moest ingesteld worden wat mij snel en veel inzicht gaf in de fotografie.
Algemeen denk ik dat je net over de grens van je materiaal hebt moeten werken en dat vooral het dynamisch bereik en hoge iso's te kort komen.
Bij foto 1 mis je algemeen scherpte en het gezicht van de gitarist, de bewegingsonscherpte in de handen stoort niet.
Foto 2 vind ik beter, je hebt een moment van interactie tussen drummer en gitarist. Spijtig dat de drummer zijn gezicht in 2 gesneden is.
Bij foto 3 mis je weer scherpte op het gezicht.