Het is 28 maart 2024 10:33

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Club fotografie in Virtuele Realiteit
 Club fotografie in Virtuele Realiteit
BerichtGeplaatst: 18 jan 2023 20:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 407
Woonplaats: weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wat gaaf ooit eens op dag hoop ik ook een vr set aan te kunne schaffen en ik weet wat het inhoud en hoe het er beetje aan toe gaat.
voor mij foto 1 2 en 6 zijn zeer mooi gelukt.
Nu betreft de discusie.
voor naamste wat ik heb geleert en ook zie is dat iedereen en alles fotografie kan zijn/doen.
Mijn eigen ingeving daar op is wel dat de kwaliteit zeer goed is of in unieke situaties toch foto's kan maken (kwaliteit moet wel voor op staan en van uit dslr stand punt gemaakt zijn)
Als antwoord, zeg ik dat dit met de jeuste wereld en goede karakters (goede polygons en joints etc) en zoals jij het beschrijfen hebt als een fotograaf rond loopt dat dit fotografie is en dit ook daar in hoort en ik verwacht ook dat dit steeds meer gaat gebeuren.
@Marco als ik 4/8 uurtje er op uit ga voor auto sport fotografie kom ik soms met 1500 tot 5 duizent foto's thuis.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Club fotografie in Virtuele Realiteit
BerichtGeplaatst: 19 jan 2023 08:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1492
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
sgrs schreef:
@Marco als ik 4/8 uurtje er op uit ga voor auto sport fotografie kom ik soms met 1500 tot 5 duizent foto's thuis.

Serieus? Ik heb al heel wat autosport gefotografeerd, maar dergelijke aantallen haal ik nooit.

Los daarvan zit het "harde werken" waar ik het over had niet in het aantal foto's. Dat zegt me namelijk niets - een dagje op burst auto's schieten levert misschien wel vele duizenden foto's op, maar is niet per sé erg hard werken :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Club fotografie in Virtuele Realiteit
BerichtGeplaatst: 19 jan 2023 11:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1274
Woonplaats: Bunschoten
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Een wat late reactie van mij.

Voor mijzelf is fotograferen het vastleggen van herinneringen, die ik met m'n ogen gezien heb, in de vorm van enkele beelden (ook met filmen en een audiorecorder leg ik herinneringen vast overigens). Binnen mijn definitie past dit onderwerp dus prima binnen de fotografie, zolang het stills zijn. TS legt namelijk beelden vast van de wereld om hem heen, die hij op dat moment ziet.

Ik lees dat de discussie ook is welk apparaat/medium je gebruikt om beelden vast te leggen, voor de één is met middel belangrijk, voor de ander het doel. Voor een ander meer de kwaliteit, hoe de foto je aandacht vasthoudt en voor mij is het de herinnering, die de foto oproept.

Excuses als ik jullie hiermee voor het hoofd zou stoten, maar ik vond de reacties van Joop en Ron wel wat humor hebben.

Ron schrijft : "Ook ik volg Joop(Fotosmurf), lijken meer plaatjes uit een tekenfilm of zo". En dat schrijft hij over de man, die zich Fotosmurf noemt en een beeldje uit een tekenfilm als avatar gebruikt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Club fotografie in Virtuele Realiteit
BerichtGeplaatst: 19 jan 2023 12:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 407
Woonplaats: weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@marco ja op circuit valt dat wel mee lekker stoeltje er bij wat drinken bij de hand en schieten maar.
Maar ik doe ook offroad als je dan paar km door de modder loopt tot je enkels/knie diep das dan wel flink aan pakken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Club fotografie in Virtuele Realiteit
BerichtGeplaatst: 19 jan 2023 12:52 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40506
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
BenM schreef:
Excuses als ik jullie hiermee voor het hoofd zou stoten, maar ik vond de reacties van Joop en Ron wel wat humor hebben.

Ron schrijft : "Ook ik volg Joop(Fotosmurf), lijken meer plaatjes uit een tekenfilm of zo". En dat schrijft hij over de man, die zich Fotosmurf noemt en een beeldje uit een tekenfilm als avatar gebruikt.

Kan wel tegen een stootje hoor Ben. :D

Ik snap wel wat je bedoelt, maar eigenlijk schrijf ik dat niet over Joop, maar over de plaatjes die ik hierboven zie. ;)
Dat Joop geen mooie avatar heeft daar kan ik ook niets aan doen. :rof


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Club fotografie in Virtuele Realiteit
BerichtGeplaatst: 19 jan 2023 23:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 38
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank iedereen voor jullie reacties en de interessante gesprekken.


Echt hard werk zou ik het niet noemen, wel gaat het dragen van een headset 5-6 uur lang erg irriteren, zowel je ogen als je hersenen. Wat ik eigenlijk moet doen is om de 2 uur een pauze in te lassen, maar als je zo lekker bezig bent is dat lastig. Je wilt geen moment missen.

Hoe dan ook is de volgende dag verloren.

Gelukkig zit ik wel binnen. Ook leuk is dat ik tijdens mijn "werk" gezellig kan drinken met de rest. (Zou dat de creativiteit ten goede doen?)


Emotionele reacties heb ik gehad, bijvoorbeeld van Zonxys omdat het zijn eerst set ooit was en zichzelf nog nooit op die manier had gezien. Ik wist dat hij nog nooit eerder had opgetreden dus wilden aan zijn foto's extra tijd besteden.

Ik vind de kwaliteit, doel, herinneringen, emoties het belangrijkste. Wanneer bezoekers terugkomen en mij bedanken voor het maken van foto's tijdens het vorige feest weet ik waarvoor ik het doe.

Nu is het aan mij om nog beter te worden in fotografie. Het limiet van het medium, als er zoiets is, heb ik nog lang niet bereikt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Club fotografie in Virtuele Realiteit
BerichtGeplaatst: 19 jan 2023 23:53 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41890
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
BenM schreef:
En dat schrijft hij over de man, die zich Fotosmurf noemt en een beeldje uit een tekenfilm als avatar gebruikt.


Je mag van mij alles zeggen hoor Ben, geen probleem mee.
Ik zou niet weten waarom ik me geen fotosmurf zou mogen noemen.
De avatar is een smurf en die is bewust uitgekozen.



zit ik nou toch te reageren :rof :rof :rof

Die Ben toch.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed