petervaneekelen schreef:
behalve over F3. Ik snap wel wat je bedoelt met het kleine beeldscherm van de smartphone, maar als ik daarop inzoom dan ga ik de combinatie van beeld op podium en de capture daarvan op de smartphone missen, en dat was juist de intentie. Ik zal eens snuffelen of ik nog geprobeerd heb om in te zoomen destijds, maar zoja dan vond ik het blijkbaar niet interessant genoeg om het in mijn eindverzameling op te nemen waar dit uit geplukt is.
Ik was ook begonnen met te zeggen dat hij wel mooi uitgevoerd is, het idee van de smartfoon gecombineerd met het podium de achtergrond is iets waar ik al heel veel versies van gezien heb en de gene die ik daar het leukste van vind, zijn die waar je op de smartfoon de podiumactie echt kan zien. maar zoals ook reeds gezegd is dit iets persoonlijk. Ik kijk dan ook heel veel fotoreeksen van concerten vaak om te analyseren wat ik er goed aan vind en hoe ze gemaakt zijn. De eerste foto met dit concept dat je ziet vind je leuk en origineel, en bij alle volgende ga je zoeken naar wat dat concept perfectioneert. En dan stel je voor je zelf een standaard voor dat zelfde soort beelden.
Zo wordt ik voor me zelf ook steeds strenger over bvb storende achtergronden en zo maar ik vind het ook nog steeds moeilijk om een eigen foto op de zelfde manier te analyseren (emotionele betrokkenheid of zo iets), zeker als die binnen de 24uur na het begin van het optreden online moeten staan om dat de nieuwswaarde erg snel daalt. Daarom dat ik gerichte feedback op een foto erg apprecieer. En er is altijd wel een 'goed' en 'slecht/kan beter' aan een foto en eigenlijk zouden we (als in iedereen in het algemeen) ons moet eigen maken van beide mee te geven in een reactie. Daar leren we het meeste uit. Want al die 'wauw' en 'Ahh' reacties zijn leuk om te krijgen maar ook niet echt leerrijk.