Het is 20 jul 2025 21:55

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Serie muziek foto's !
 Serie muziek foto's !
BerichtGeplaatst: 07 nov 2009 19:50 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bij ons komt iedere donderdag altijd een band repeteren . En dat leek me wel een mooie kans om daar wat mooie foto's te maken. Helaas ben ik vergeten ze te vragen of die foto's ook op forums mogen. Ik zal dat volgende week vragen. Voor nu , wat foto's zonder gezichten . (hopelijk kan ik volgende week de rest posten , want er zitten een stel erg mooie foto's bij)

Foto 1 :
Fotografie
Foto 2 :
Fotografie
Foto 3 :
Fotografie
Foto 4 :
Fotografie
Foto 5 :
Fotografie
Foto 6 :
Fotografie
Foto 7 :
Fotografie

Wat vinden jullie ?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Serie muziek foto's !
BerichtGeplaatst: 07 nov 2009 20:22 
Lid
Fotografie

Alle foto's zijn met directe flits gemaakt, iets wat vaak de sfeer uit de foto's haalt. Bij dit soort foto's is het vaak veel sfeervoller als er gebruik wordt gemaakt van eventueel podiumlicht van de optredens, iets waar hier geen sprake van is.

Bij de tweede is je hoek iets te scherp, daardoor een te slecht zicht op de knoppen.

Foto zeven met de bekkens spreekt me het meeste aan, ligging scherptediepte op de bekkens, en hoe deze in de compositie zijn gebracht, met de gitarist in de onscherpte op de achtergrond kijkt het lekkerst weg. Gele kleur is echter minder charmant.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Serie muziek foto's !
BerichtGeplaatst: 07 nov 2009 20:27 
Lid

Ik zal eens kijken of ik de gele kleur wat kan veranderen .
En ze zijn inderdaad met de flits gemaakt. Maar er is geen podium met lichten enz.
Enkel alleen een aantal TL buizen en 2 of 3 sfeer lampen .
Heeft iemand misschien tips hoe ik dan toch foto's kan maken zonder flits in zo'n donkere omgeving ?

Ik heb een Nikon D40 18-55 F/3.5 kit lens. Dus niet erg licht gevoelig helaas.

Serie muziek foto's !
BerichtGeplaatst: 08 nov 2009 04:08 
Lid
Fotografie

Heb ze een paar keer bekeken maar vind niet de sfeer terug die muziek moet uitstralen.
Geen intiem licht, geen expressieve poses of uitdrukkingen. Allemaal een beetje "plat", recht toe, recht aan gemaakt....Misschien ook dankzij het licht.
Volgende keer misschien een statief en meer gebruik van het bestaande licht indien mogelijk? Iso verhogen? (ruis is niet altijd een nadeel)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp