Het is 20 apr 2024 06:05


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur De zangeres + update
 De zangeres + update
BerichtGeplaatst: 02 jan 2021 12:05 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40668
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1.

Fotografie


Update, 2 seconden na de 1e foto:

Fotografie

1/320, F/2.8, ISO-1250, 35mm


2.

Fotografie

1/400, F/2.8, ISO-5000, 35mm


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 De zangeres + update
BerichtGeplaatst: 02 jan 2021 13:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5994
Woonplaats: IJmond.
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
De scherpte is er niet wel de actie dus dynamisch en dan mag het bewogen zijn als dat de bedoeling was?
En van foto 1 had ik een stukje af gehaald van boven zodat de tekst weg valt want dat leid duidelijk af , ik vind het jammer van het blauwe licht want ik vind het de mooiste foto hoewel foto 2 mij
wat betreft de kleur enorm aanspreekt , maar die enorme stekkerdozen op de grond waar jij niets aan kan doen vind ik ook niet zo fijn om te zien.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De zangeres + update
BerichtGeplaatst: 02 jan 2021 14:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5813
Foto 1 jammer dat de gitarist naar achteren kijkt, een paar tellen later had hij waarschijnlijk recht in je lens gekeken en was het plaatje boeiender geweest. Tekst stoort mij dan weer niet en de kleur ook niet.

Foto 2 is duidelijk beter, wat de snoeren betreft, tja die liggen er natuurlijk maar als je een paar pasjes opzij had gezet, had je wellicht minder zicht op de snoeren gehad, msschn een kleiner diafragma dan was de achtergrond ook iets minder zichtbaar.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De zangeres + update
BerichtGeplaatst: 02 jan 2021 19:30 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40668
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Beiden bedankt. :)

@Ronald Jan, volgens mij is de scherpte best wel ok, niet zo gedetailleerd als dat je buiten een foto maakt van een stil zittende vogel met ISO-100, maar zeker niet verkeerd voor deze omstandigheden vind ik....ik zie ook niet wat er bewogen zou moeten zijn behalve de haren heel lichtjes.
Ik weet wat de volledige tekst was, dit was een rock concert voor het goede doel, de opbrengst ging naar het KWF, en daarom stoort de tekst mij ook waarschijnlijk niet.
Een stuk eraf is voor mij sowieso geen optie hier, dan wordt het aan de bovenkant te krap, want een zangeres die door haar knieën gaat zal zeer waarschijnlijk ook die benen wel weer een keer strekken en dan moet er bovenaan wel voldoende ruimte zijn, want anders stoot ze haar hoofd tegen het kader. :DD ;)
Kleur is een kwestie van smaak en ook lastig fotograferen, het veranderde constant, ik heb bijvoorbeeld ook foto's die bijna helemaal rood zijn, of paars.
De stekkers, snoeren en pedalen op de grond zijn inderdaad jammer, maar dit was een concert met heel veel muzikanten, ik denk alleen al 10 gitaristen(die elkaar afwisselden, maar soms ook met meerdere tegelijk op het podium stonden) en elke gitarist heeft z'n eigen pedalen en kastjes daar op de grond liggen.
Maar dat neemt niet weg dat het inderdaad fotografisch gezien wat minder mooi is. :)


@Megan, Ik heb de foto van 2 seconden later er ook bij gezet, er is dan wel meer te zien van het gezicht, maar hij kijkt nog steeds naar de drummer en niet naar mij.
Ik vind dan zelf de expressie op het gezicht van de zangeres weer beter in de 1e foto en ook de pose van de gitarist vind ik in die foto leuker.
Ik had bij m'n vorige concertfoto al uitgelegd dat je niet even een pasje opzij of naar voren of naar achteren kunt doen, je mag blij zijn als je vooraan staat tegen het podium aan, want anders heb je ook nog mensen ervoor op je foto's.
Ik denk trouwens dat met een paar pasjes opzij er nog steeds stekkers en snoeren in beeld waren geweest, de enige optie was afwachten totdat de muzikanten wat meer naar achteren gingen staan spelen op het podium.
Je bedoelt waarschijnlijk een groter diafragma(kleiner getal), maar ik zat hier al op m'n uiterste van F/2.8, dus ook dat was geen mogelijkheid. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De zangeres + update
BerichtGeplaatst: 03 jan 2021 07:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 14057
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Intense vertolking door de zangeres met haar ogen dicht helaas. Heb je geen close up met lichtbundels welke altijd een fraai effect geven ?. Je standpunt is vrij recht toe recht aan en misschien daarmee wat spelen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De zangeres + update
BerichtGeplaatst: 03 jan 2021 12:32 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40668
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Herman ook bedankt. :)

Zoals eerder gezegd valt er met het standpunt niet veel te doen, ik heb geen perskaart of zo en ben dus al blij als ik een plekje vooraan kan bemachtigen, daar blijf ik dan ook het hele concert staan, want weg gaan is plaatsje vergaan en dn moet ik misschien wel 4 rijen vanaf het podium gaan staan en staat er ook nog eens publiek voor.
Ik sta tegen het podium aan van ongeveer 1 meter hoog, dus ten opzichte van de muzikant sta je dan al laag, maar daardoor heb je dus ook niet veel ruimte om nog wat omhoog of omlaag te gaan met je standpunt.

Inzoomen kan helaas ook niet, want doordat ik geen perskaart of zo heb mag ik eigenlijk niet eens een camera met verwisselbare lenzen mee naar binnen nemen.
Ik schroef dan dus de kleinste lens op m'n camera en dat is de 35mm F/2.8, dan lijkt mijn camera(systeemcamera) nog het meest op een compactcamera en dat mag dan weer wel.....ik doe dus eigenlijk al iets dat niet mag. :)

Die dichte ogen vind ik hier niet eens zo'n ramp, je kunt daaraan een beetje zien dat het 'uit d'r tenen' komt. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De zangeres + update
BerichtGeplaatst: 03 jan 2021 12:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik vind het toch hele knappe opname voor "iets" wat jij niet mag doen!

Ogen dicht vind ik helemaal geen probleem, ook de stekkerdozen niet, het past allemaal bij de inspanningen die door de band worden geleverd.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De zangeres + update
BerichtGeplaatst: 03 jan 2021 14:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5813
Ron62 schreef:
Die dichte ogen vind ik hier niet eens zo'n ramp, je kunt daaraan een beetje zien dat het 'uit d'r tenen' komt. :D


Ja helemaal mee eens, de update vink ik persoonlijker mooier :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De zangeres + update
BerichtGeplaatst: 04 jan 2021 16:21 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40668
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Art en Megan ook nog bedankt. :)

De stekkerdozen en snoeren hadden er van mij niet hoeven te liggen, maar dan hadden we denk ook niet zo'n goed concert gehad.....voor de foto's had het dan wel weer beter geweest. :P


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De zangeres + update
BerichtGeplaatst: 04 jan 2021 18:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 14057
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Inderdaad jammer dat je geen bewegingsruimte hebt Ron en dat maakt het onmogelijk om het mooiste plaatje te schieten. Een ex collega van mij is bevriend met leden van Livin blues experience en Status Quo. En dat heeft flink wat voordelen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De zangeres + update
BerichtGeplaatst: 04 jan 2021 19:10 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40668
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Er liep ook een ingehuurde fotograaf rond, die mocht natuurlijk wel met grote camera's rond lopen en ook op het podium komen.
Al kon ik er alleen maar met een lens lopen met wat meer mogelijkheden, bijv. een 24-105mm....die fotograaf had 2 camera's om z'n nek, ik denk op de ene een 24-70mm en op de andere een 70-200mm, dan kun je nog een beetje variëren.

Maar voor de rest ben ik best wel tevreden met m'n foto's van die avond, veel goed belichte en scherpe foto's en af en toe ook een leuk moment ertussen en de omstandigheden zijn niet makkelijk tijdens zo'n concert.
Een paar van de bandleden kon ik ook nog van vroeger en daar heb ik ook een aantal foto's naar gestuurd en die waren er heel blij mee.
De band die die avond speelde bestond uit heel veel muzikanten(6 gitaristen, 6 zangers, 3 bassisten, 2 drummers en 2 toetsenisten) die normaal gesproken allemaal in hun eigen band spelen, maar nu elkaar afwisselden, dus de meesten hebben die avond ook nog met elkaar gespeeld.
Ik heb nog veel foto's en die zal ik best nog wel een keer uitzoeken om er nog wat leuke tussenuit te vissen, maar ik heb nog zoveel fotomappen waar nog wel wat leuks tussen staat. ;)

Het is ook het laatste concert waar ik geweest ben en ook het enige dat ik met deze camera heb gefotografeerd, toen kwam corona.....we hebben nog wel een paar concerten op de agenda staan, maar die worden elke keer weer verplaatst.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed