Het is 19 apr 2024 12:19


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur The Dutch Disciples
 The Dutch Disciples
BerichtGeplaatst: 31 okt 2021 15:21 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40667
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1.
Fotografie


2.
Fotografie


3.
Fotografie


4.
Fotografie


5.
Fotografie


6.
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 The Dutch Disciples
BerichtGeplaatst: 31 okt 2021 16:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16918
Woonplaats: Wageningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie scherpe, kleurrijke serie. Wat bevindingen.

Foto 1 Zou ik croppen zodat voor de kijker rechts gitarist eraf valt. Ben je gelijk licht -effect op gezicht kwijt.
Foto 2 Rode licht-streep kijker rechtsboven zou ik een sopje geven.
Foto 3 Lijkt niet scherp
Foto 4 Geen opmerkingen, voor mij de beste.
Foto 5 Zou ik er uit laten.
Foto 6 Mooi, onsherpe hand weet ik niet. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 The Dutch Disciples
BerichtGeplaatst: 31 okt 2021 17:29 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40667
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hey Ab, bedankt voor je bevindingen en uitgebreide reactie. :upc

Ik zal proberen één en ander te toelichten.
Foto 1 is één van de weinige foto's die ik heb waarbij de bassist er ook met de zanger en gitarist erop staat.
Meest stond de bassist niet zo gunstig, want nog meer naar rechts stond de organist en dat orgel stond voor mij regelmatig teveel in de weg, dus was al blij dat ik ze er hier zonder dat storende orgel op had...daarom is de bassist dus ook wat vreemd aangesneden.
Ik vind juist de gezichtsuitdrukking van de gitarist hier leuk, zo schreeuwend, al komt dat misschien niet heel duidelijk naar voren door het haar wat ervoor hangt...het lichteffect(rood haar/gezicht?) stoort voor mij niet, hoort bij dit soort concerten.
Ships, ik zie nu dat jij de bassist bedoelt(voor de kijker rechts :rof ), maar zoals in m'n eerste zin gezegd ben ik blij dat ik ook nog een paar foto's heb met hem erbij zonder dat orgel dat in de weg staat. :)

Foto 2 is een bekken van het drumstel van de zijkant gezien, dat rood oplicht, maar ik snap dat als je dat niet weet het beter weg gepoetst kan worden.

Foto 3 is inderdaad niet helemaal scherp door de rook die ervoor hing en door beweging van de gitarist en de sluitertijd van 1/200....ook de ISO-16000 zal niet echt hebben meegewerkt aan de scherpte.
Ging mij hier wat meer om de sfeer met de rook erbij, maar valt niet mee om dat in die omstandigheden goed vast te leggen.....had ook liever het hoofd scherp gehad. ;)

Foto 4 vind ik zelf ook één van de beteren. :)

Foto 5 is voor mij ook 1 van de minderen en twijfelde ook om 'm erbij te zetten, maar ik heb niet veel foto's waar ze helemaal(dus ook met benen en voeten) erop staan en ik vond het oogcontact met de gitarist wel grappig, dus vandaar toch erbij gezet.

Foto 6 de onscherpe hand vind ik ook jammer, had 'm liever helemaal scherp gehad, maar het diafragma knijpen was geen optie....had hier 1/160 en ISO-10000 en wilde niet nog trager gaan met de sluitertijden, denk dat het toch ook al wat bewegingsonscherpte is, maar ook onscherpte door een wat te groot diafragma, een combinatie van beiden dus. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed