Fotosmurf schreef:
Ik begrijp dat je dus door middel van de vr-bril je begeeft in een =virtuele wereld en je bent daar de fotograaf. Die dus werkelijk foto's maakt van het event waar je bent. Als ik het goed begrepen heb zijn dat altijd muziek events. Dat is hetzelfde als ik naar een concert ga als fotograaf en foto's maak.
Als ik het zo goed snap en uitleg kan je zeggen het is hetzelfde en dus fotografie. en zoals ik al eerder schreef, ieder zijn meug.
Ik zie het toch meer als een virtueel spel/game/reallifegame wat je doet als hobby en houd daar wat beelden aan over. Die natuurlijk als foto gezien kunnen worden en op ons forum besproken kunnen worden.
Verder blijf ik bij mijn mening dat het voor mij persoonlijk geen fotografie is, althans niet zoals ik fotografie zie en beoefen.
Hier zou ik graag even in op willen gaan, vooral dat de beelden maar een bijzaak voor mij zouden zijn die ik "overhoudt"
Hoewel het platform hoofdzakelijk is om te socialiseren, kunst te delen/maken/laten zien en samen spellen te spelen zijn er genoeg mensen die zich richten op foto en videografie en er hun geld mee verdienen.
Ik ervaar het in ieder geval niet als bijzaak. Hier een stukje van wat er in omgaat:
Voor de headset heb ik een speciale achterkant gekocht met verwisselbare accu's zodat ik oneindig online kan blijven. De headset is namelijk draadloos verbonden met mijn computer zodat ik de hele woonkamer kan gebruiken om rond te lopen, erg belangrijk voor volledige bewegingsvrijheid tijdens foto en videografie.
PHC evenementen lopen van 22:00 tot 05:00 en in die tijd ben ik continu bezig de omgeving te scannen op composities van zowel de DJs als de bezoekers. Dit houdt soms in mensen aan te sturen, bijvoorbeeld groepsfoto's door het evenement heen en de grote op het einde, of personen in bepaalde posities krijgen.
Verlichting kan erg wisselvallig zijn dus een aantal foto's per compositie is gewenst. Het is belangrijk om de muziek en verlichting aan te voelen en op deze te anticiperen.
Iets waar ik nog aan met werken is meer variatie tussen groothoek, medium en telelens. Soms blijf ik steken op 1 bepaalde brandpuntsafstand.
De wereld met de actieve DJ heeft prioriteit, vooral als daar op dat moment geen andere fotograaf aanwezig is. Soms zijn er drie volle werelden en dan is het om het half uur wisselen.
Dus, rond de 6 uur foto's en video maken tot diep in de nacht, het resultaat is tussen de 2000 a 3000 foto's en 1-3 uur video. Na zo'n nacht ben je helemaal naar de gedverdemme die zondag.
De week daarop volgt de verwerkingspijplijn, alles importeren en cijfers geven, de betere foto's waar nodig lichtelijk bewerken (belichting curve, contrast, verzadiging, effecten zoals CA, Z/W) en exporteren voor gebruik door mij en de rest van het team.
Gebruik houdt in delen op socials, Flickr en Discord met de relevante personen getagged. Foto's worden ook gebruikt in mijn video's maar die duren maanden om te maken.
Het community team upload naar de website/twitter. Elke maand maken ze een poster om het volgende evenement aan te kondigen, grootst met een foto.

Verder krijg ik ook gerichte opdrachten, laatst bijvoorbeeld om express vage en elusieve foto's te maken van onze eigen club wereld waar aan wordt gewerkt. Genoeg informatie om te teasen maar niet genoeg om het grote geheel te verklappen want het is nog geheim. Dat was een aparte taak alleen om het maken van video's en foto's.
Hopelijk geeft je dit een beter idee van wat er allemaal in omloopt en dat het team dit best wel serieus neemt.