Zaterdag moest ik voor het bedrijf van men Pa wat foto's maken. Dit is de eerste keer dat ik bij een concert fotografeer , en het was er erg donker.
Ik heb een aantal foto's vanaf het balkon gemaakt (was in het Theater het Vrijthof). En een aantal van zo'n 5/6 meter van het podium af. Ik had niet zo'n behoefte om met mijn D3000 tussen fotograven die 2 Canon 5D Mark II's of D700's om hun nek hebben hangen te gaan staan.
Ik heb voor bijna alle foto's de 70-300 VR Nikon 4.5 gebruikt op een Nikon D3000. Het kan zijn dat sommige zwarte foto's op het scherm korrelig zijn , terwijl dit niet het geval is. Ik weet niet waarom , maar op de een of andere manier is er geen korreltje te vinden op het 27'' iMac scherm , maar op het scherm van mijn (normale) laptop is het een grote korrelige boel. Ik twijfelde toch , en heb even een zwart-wit foto op foto papier afgedrukt en daar ook geen korreltje te zien.
De foto's zijn allemaal geschoten in RAW/NEF en daarna bewerkt in Photoshop CS4. Ik ben ook met Photoshop totaal niet ervaren dus excuseer mij voor mijn kwalitatief lage bewerking's niveau.
Foto 1:

Foto 2:

Foto 3:

Foto 4:

Foto 5:

Foto 6:

Foto 7:

Foto 8:

Veel foto's zijn geschoten met ISO 800 of in enkele gevallen 1600 met sluitertijden rond de 1/10 t/m 1/80. Ik weet het , geen geweldige sluitertijden. Maar met mijn huidige lenzen arsenaal kan ik niet veel meer. Ik ben op het moment aan het sparen om over anderhalf jaar de 80-200 2.8 aan te schaffen die me perfect lijkt voor concert/evenement fotografie wat na deze ' trip' heel erg heeft aangesproken en waar ik me op wil ontwikkelen.
Helaas heb ik geen materiaal om op hoge ISO waardes te schieten want bij ISO 1600 is het helaas niet acceptabel en mijn lens is ook niet erg geschikt om in donkere situaties te schieten (F/4).