Iedereen wil altijd reacties ontvangen op zijn / haar foto's. Maar ja, wie moet die dan geven??
Een actief forum maak je met elkaar. Je hebt mensen nodig die foto's plaatsen, maar ook mensen nodig die willen reageren

Een forum die alleen kijkers trekt, is (naar mijn mening) "ten dode opgeschreven". Je kunt mensen niet dwingen om een reactie te geven. Het is wel goed om met z'n allen te realiseren dat alleen komen kijken het begin is van het einde...
Oke, hier dan mij reactie

Door lichtinval op zijn gezicht toont foto 1 voor mij een beetje onscherp. Voor mij is de foto ook te "passief". Ik zie namelijk graag actiefoto's...
Nr 2 is voor mij veel beter. Mooi de actie vastgelegd, rook staat er mooi op, klasse

Nr 3 is een hele mooie. Misschien nog even de kabel die in de achtergrond loop even wegclonen. Sterke compositie, goed gebruik gemaakt van de "lijnen".
Nr 4 heeft voor mij een compositie die niet lekker kijkt (voor mij een beetje vreemd aangesneden foto).
De vreemde ogen van de man op 5 maken dit voor mij een mislukte foto. Ook de compositie is net als bij 4 voor mij minder.
Nr 6 is een mooi portret van deze dame, maar de relatie met het circus is hier niet meer aanwezig (dit geldt ook voor 4 en 5 trouwens).
Nr 7 is wel mooi belicht, bevat mooie kleuren, maar is voor mij toch een beetje te druk en ook weer die relatie met het circus is voor mij niet aanwezig.
Tegenlicht in 8 vind ik mooi, achtergrond zou ik nog bewerken enne... heb je nog wat van die palen over waar hij op staat? Zou ik er zeker weer terug zetten

Conclusie: het maken van mooie circusfoto's is niet eenvoudig. Je wordt denk ik bij het maken van de foto's ook nog eens behoorlijk beperkt door het feit dat je niet vrijelijk kunt bewegen. Desondanks: laat je niet weerhouden om circusfoto's te maken. Alleen door te doen kun je leren