Het is 28 apr 2024 09:10


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Golden Earring reeks 2
 Golden Earring reeks 2
BerichtGeplaatst: 13 dec 2015 22:36 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 426
Woonplaats: Mechelen (B)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1
Fotografie




2
Fotografie





3
Fotografie





4
Fotografie




5
Fotografie





6
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Golden Earring reeks 2
BerichtGeplaatst: 13 dec 2015 23:06 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24524
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De laatste is een prima concertfoto :up De eerste is erg grappig, ik zie een clowntje met feestmuts en valse snor :rof


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Golden Earring reeks 2
BerichtGeplaatst: 14 dec 2015 00:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 19202
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Prima serie weer van deze krasse knarren :good2


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Golden Earring reeks 2
BerichtGeplaatst: 14 dec 2015 07:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Een uitstekende serie, goede momenten te pakken.
Kleuren mooi en helder en prima scherpte :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Golden Earring reeks 2
BerichtGeplaatst: 14 dec 2015 09:06 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 426
Woonplaats: Mechelen (B)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
petervaneekelen schreef:
De laatste is een prima concertfoto :up De eerste is erg grappig, ik zie een clowntje met feestmuts en valse snor :rof

Je vroeg in de eerste reeks naar meer dynamiek ik zoek een reeks met meer dynamiek uit. En hier breek je een foto met dynamiek (geaccentueerd door een schuine opbouw en een mooie diepte door de beperkte DOF) af als clownesk. De pose/beweging zie je trouwens vaker terug bij Barry.
Ik ben hier lid om te kunnen bijleren uit de reacties en foto's van anderen maar hier mee raak ik niet veel verder, toon dan eens een jouw voorbeeld van de ideale concertfoto.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Golden Earring reeks 2
BerichtGeplaatst: 14 dec 2015 12:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4139
Woonplaats: Zwolle
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
de 1e vind ik de beste. het drumstel geeft extra dynamiek. maar met een glimlachje over de reactie van Peter.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Golden Earring reeks 2
BerichtGeplaatst: 14 dec 2015 13:11 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24524
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Kawaracer, als ik je beledigd heb dan bij deze mijn excuses, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zoals gezegd vind ik met name de laatste foto prima gelukt, dat laat de gewenste dynamiek zien. In de eerste foto valt het licht wat ongelukkig, als je er met een open mind naar kijkt kan dat je toch niet ontgaan?

Maar ik wil zeker niet de indruk wekken dat ik de draak steek met je foto's. Laat ik daarom ten overvloede stellen dat het feit dat ik er op reageer wat mij betreft al een goed teken is, ik zie dit graag. En ja, deze serie bevalt me een stuk beter dan de vorige.

Tenslotte: ik zal (waarschijnlijk morgen) een concertfotootje van mijzelf plaatsen, maar dat is puur omdat ik je vraag daartoe sportief wens op te vatten. Ik ben niet trots op mijn eigen werk op dat gebied, en ben eerlijk gezegd ook wel jaloers op jouw bevoorrechte positie zo vooraan stage, die je ongetwijfeld niet voor niets hebt behaald.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Golden Earring reeks 2
BerichtGeplaatst: 14 dec 2015 14:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1399
Woonplaats: Sittard
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dit vind ik ten opzichte van de andere serie een stuk beter, meer uitstraling en dynamiek. Het geeft me meer een 'hier had ik bij willen zijn' gevoel :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Golden Earring reeks 2
BerichtGeplaatst: 14 dec 2015 15:55 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 426
Woonplaats: Mechelen (B)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
petervaneekelen schreef:
Kawaracer, als ik je beledigd heb dan bij deze mijn excuses, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zoals gezegd vind ik met name de laatste foto prima gelukt, dat laat de gewenste dynamiek zien. In de eerste foto valt het licht wat ongelukkig, als je er met een open mind naar kijkt kan dat je toch niet ontgaan?

Maar ik wil zeker niet de indruk wekken dat ik de draak steek met je foto's. Laat ik daarom ten overvloede stellen dat het feit dat ik er op reageer wat mij betreft al een goed teken is, ik zie dit graag. En ja, deze serie bevalt me een stuk beter dan de vorige.

Tenslotte: ik zal (waarschijnlijk morgen) een concertfotootje van mijzelf plaatsen, maar dat is puur omdat ik je vraag daartoe sportief wens op te vatten. Ik ben niet trots op mijn eigen werk op dat gebied, en ben eerlijk gezegd ook wel jaloers op jouw bevoorrechte positie zo vooraan stage, die je ongetwijfeld niet voor niets hebt behaald.



Ik ben niet zo snel beledigd hoor, maar ik heb graag dat er gericht feedback wordt gegeven. De eerste reeks vind ik technisch beter maar ik behoor zelf tot de groep dat vind dat ook technisch mindere (concert)foto's die omwille van eender welke reden (sfeer, dynamiek,....) wel werken ook goede foto's zijn. Dat er door een zware volgspot van achter in de zaal een zware schaduw op het gezicht valt is iets waar je dan ook mee moet leven, zowiezo moet je bij concertfotografie het licht nemen zoals het is, het moment primeert. In de laatste foto vind ik dat het contrast te groot was, uitgebrande en dicht gelopen delen, waardoor ik het eigenlijk een mindere foto vind.

De bevoorrechte positie is ook een ballon die ik even wil door prikken. In vele zalen is er geen frontstage en is het zorgen dat je er op tijd bent om een plaatsje te hebben en het niet meer af te staan, zo was het hier ook het geval er was wel een frontstage maar enkel security en de huisfotograaf mocht daar in. Dus was er geen verandering van standpunt mogelijk. Het enige voorrecht is dan dat je gratis en met degelijk fotomateriaal binnen mag.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Golden Earring reeks 2
BerichtGeplaatst: 14 dec 2015 15:58 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24524
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Duidelijk, dank je.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed