Het is 28 apr 2024 15:28


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Voor kawaracer
 Voor kawaracer
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015 09:00 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24525
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zou voor kawaracer nog wat concertfoto's plaatsen, want als ik een kritische noot plaats dan moet ik ook maar eens laten zien wat ik er dan zelf van bak. En hoewel ik vind dat iedereen commentaar mag hebben, ook mensen die niet eens weten hoe ze een foto moeten maken, wil ik me er zo niet van afmaken. Dus bij deze wat ik er van bak :)

Hoewel concertfotografie bepaald niet in mijn repertoire zit heb ook ik wel eens een camera bij me als ik bij een concert ben. Maar dat is dan meestal geen bekende naam, want bij dat soort concerten neem ik zeker geen camera mee, ik kom dan om te luisteren en te genieten, en niet om te fotograferen. Onderstaande foto's zijn dan ook genomen bij een gratis 1 mei openluchtconcert dit jaar, op de top van het dorp Castelmola, uitkijkend over Taormina, Sicilie. Ik heb deze foto's nooit geplaatst omdat het dus slechts een copycatband betreft en de foto's niet bijzonder zijn. De band was wel erg goed overigens, ze deden o.a. een perfecte versie van Killing In The Name, van Rage Against The Machine. Trok desondanks minder publiek dan het vals zingende Beatles coverbandje eerder ;)

F1Fotografie


F2Fotografie


F3Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Voor kawaracer
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015 09:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De laatste vind ik leuk en is mijn favoriet :upc
De eerste ziet er ook goed uit.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Voor kawaracer
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015 10:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 11367
Woonplaats: Opdorp (be)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De laatste is echt wel een goed idee en prima uitgevoerd :upc
De eerste opname mag er ook wel zijn ;)
De tweede gaat mijn blik naar overal en nergens... dus wel wat te druk :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Voor kawaracer
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015 10:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4139
Woonplaats: Zwolle
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
prachtig sfeertje weergegeven. 1 prachtig, 2e mooi totaal beeld, hou ik wel van, 3e helemaal deze tijd.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Voor kawaracer
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015 13:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1399
Woonplaats: Sittard
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
3 sterk wisselende beelden, 3e is leuk, en voor mij duidelijk de beste in de serie.
2 vind ik erg rommelig, en donker op de artiesten, en vind het lichtje in het publiek wat storend.
1 mist wat 'pit' als je het mij vraagt. compositie is prima in orde, al zou er misschien boven nog een stuk af mogen, voegt in mijn ogen weinig toe. Door het blauwe licht vind ik hem wel wat vlak. Kan je hier door met witbalans te schuiven of er zwart/wit van te maken niet veel meer uithalen?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Voor kawaracer
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015 13:07 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 426
Woonplaats: Mechelen (B)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Voor eerst je hebt gelijk dat ook iemand die niets van fotografie (of een tak ervan) kent een oordeel kan en mag hebben en ik vind het wel sportief dat je enkele concertfoto's laat zien. Daarbij vind ik dat bij concertfoto's (hoewel het wel leuk is) de naam en bekendheid van de artiest niet van tel is. De compositie, (inter)actie, belichting, sfeer,... Maken de foto.
De 1ste vind ik meteen ook de beste, leuk dat je het blauw hebt gehouden en niet bent gaan proberen om de wit balans 'juist' te krijgen. Dit zou de sfeer er volledig uit halen misschien met iets meer contrast dat de gitarist er meer zou uitkomen. (Een goed voorbeeld dat je het moet doen met het licht dat er is en het moment primeert) Ik zou er enkel een vierkante foto van maken om zo de drukke achtergrond aan de bovenkant te verliezen.

De 2de is volgens mij een verloren plaatje, wat er op het podium gebeurd is niet goed te zien en je kijkt voornamelijk op ruggen. verder krijgen de flightcases in de voorgrond erg veel aandacht en die brengen je dan bij het licht punt in het publiek wat ook weer de aandacht wegneemt van het onderwerp.

de 3de vind ik wel mooi uitgevoerd, hoewel ik de smartfoon te klein in beeld vind wat de herkenbaarheid niet ten goede komt. En ondertussen is het een plaatje van 12 in een dozijn geworden dat mij niet echt aanspreekt, maar dat is dan weer erg persoonlijk.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Voor kawaracer
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015 15:44 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24525
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank allemaal voor de reacties!

Peter, ik kan zeker het contrast ophalen in F1 maar dat gaat sterk ten koste van de sfeer, als je rookeffecten hebt dan krijg je nu eenmaal minder contrast. Ik heb toch al wat moeten knutselen om de ruis onder controle te krijgen, beter dan dit zit er gewoon niet in voor mij.

Kawaracer, ook leuk van jou om uitgebreid feedback te geven, dat waardeer ik zeer. Ik ben het met al je bevindingen eens, behalve over F3. Ik snap wel wat je bedoelt met het kleine beeldscherm van de smartphone, maar als ik daarop inzoom dan ga ik de combinatie van beeld op podium en de capture daarvan op de smartphone missen, en dat was juist de intentie. Ik zal eens snuffelen of ik nog geprobeerd heb om in te zoomen destijds, maar zoja dan vond ik het blijkbaar niet interessant genoeg om het in mijn eindverzameling op te nemen waar dit uit geplukt is. F1 croppen zeker een goed idee, ik hang wel eens teveel aan 2x3. F2 niet zo sterk (redelijk unaniem) klopt ook, het is dan ook een toeristische herinnering voor mij, meer niet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Voor kawaracer
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015 19:25 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 426
Woonplaats: Mechelen (B)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
petervaneekelen schreef:
behalve over F3. Ik snap wel wat je bedoelt met het kleine beeldscherm van de smartphone, maar als ik daarop inzoom dan ga ik de combinatie van beeld op podium en de capture daarvan op de smartphone missen, en dat was juist de intentie. Ik zal eens snuffelen of ik nog geprobeerd heb om in te zoomen destijds, maar zoja dan vond ik het blijkbaar niet interessant genoeg om het in mijn eindverzameling op te nemen waar dit uit geplukt is.

Ik was ook begonnen met te zeggen dat hij wel mooi uitgevoerd is, het idee van de smartfoon gecombineerd met het podium de achtergrond is iets waar ik al heel veel versies van gezien heb en de gene die ik daar het leukste van vind, zijn die waar je op de smartfoon de podiumactie echt kan zien. maar zoals ook reeds gezegd is dit iets persoonlijk. Ik kijk dan ook heel veel fotoreeksen van concerten vaak om te analyseren wat ik er goed aan vind en hoe ze gemaakt zijn. De eerste foto met dit concept dat je ziet vind je leuk en origineel, en bij alle volgende ga je zoeken naar wat dat concept perfectioneert. En dan stel je voor je zelf een standaard voor dat zelfde soort beelden.
Zo wordt ik voor me zelf ook steeds strenger over bvb storende achtergronden en zo maar ik vind het ook nog steeds moeilijk om een eigen foto op de zelfde manier te analyseren (emotionele betrokkenheid of zo iets), zeker als die binnen de 24uur na het begin van het optreden online moeten staan om dat de nieuwswaarde erg snel daalt. Daarom dat ik gerichte feedback op een foto erg apprecieer. En er is altijd wel een 'goed' en 'slecht/kan beter' aan een foto en eigenlijk zouden we (als in iedereen in het algemeen) ons moet eigen maken van beide mee te geven in een reactie. Daar leren we het meeste uit. Want al die 'wauw' en 'Ahh' reacties zijn leuk om te krijgen maar ook niet echt leerrijk.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Voor kawaracer
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015 23:30 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24525
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Helder, dank je! :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Voor kawaracer
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015 23:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 19202
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Voor mij een leuke serie, lekker sfeervol, laatste ook voor mij het interessantst :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed