Met name aan @Erik en Frans, maar anderen mogen ook reageren.
Als je bij de ingezonden topics kijkt van de afgelopen maandopdrachten, dan zie je dat er veel nietszeggende commentaren worden gegeven. Mensen willen kennelijk niet teveel kwijt over wat ze echt van de foto vinden en hoe het wellicht beter kan. De kritische opmerkingen en soms de discussies die je ziet bij een geplaatst topic in een van de fotocategorieen, zien we eigenlijk niet terug bij een geplaatst topic van een maandopdracht. Ik vraag me dan ook oprecht af of de meningen van anderen motiverend zijn of niet.
Soms wordt iemand "de hemel in geprezen", maar blijkt later uit de stemmen dat de hemel kennelijk niet hoog genoeg staat in de rangorde om ook daadwerkelijk als eerste te eindigen. Een voorbeeld? De maandopdracht januari 2016 (maar volgens mij, en dat heb ik niet uitputtend onderzocht, gaat dit voor bijna elke maandopdracht op...).
- de winnaar is Ytje: inzending op 5 januari
- de nr 2 is Rob: inzending op 21 januari
- de nr 3 is Jo: inzending op 23 januari
Bij Jo staat o.a. te lezen dat hij een prachtige inzending geeft gedaan. AJL roept hem al tot winnaar uit, anderen hemelen hem ook op. Jo zou kunnen gaan denken dat hij deze opdracht wel eens zou kunnen gaan winnen. Niks is minder waar, want twee inzendingen die al voor hem zijn gedaan eindigen hoger.
Nu zou je kunnen denken dat men bij een foto die niet zo hoog zal eindigen een andere reactie te lezen is. Neem bijvoorbeeld de foto van ene Erik Symoens. Inzending gedaan op 31 januari (kan niet later...), een van de laatste inzendingen dus, kwaliteit van de overigen is bekend, maar geen kritisch woord te lezen.
Al met al: wat willen we nu eigenlijk? Houden we het bij de politiek correcte reacties (NL-betekenis

) of gaan we met z'n allen eens eerlijke & gemeende reacties plaatsen op een maandfoto?