Het is 19 apr 2024 06:55

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Wat is hier nog fout aan? + UPDATE
 Wat is hier nog fout aan? + UPDATE
BerichtGeplaatst: 17 jan 2017 11:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ahum schreef:
(1) De hoek van het licht op het model en de hoek van het licht op het boek dat is wel goed.

Het gaat mij meer hierom.

(2) De lichtval op het gezicht en de armen zijn vrij zacht/contrastdarm, de schaduw van het linker been is keihard/contrastrijk en lijkt niet van dezelfde lichtbron te komen, dus een beetje vreemd ,kijk eens naar de schaduw achter de hak van het linkerschoen, komt volgens mij niet van de lichtbron die op de neus van de schoen is te zien is, beetje vreemd. :dk

(3) Het rechterbeen zou de suggestie moeten wekken dat het op een van de bladzijde zou steunen, zo komt het voor mij niet over, het lijkt in eerste instantie of ze haar been optilt of omhoog houd, hier mist het ook nog een schaduwvlak of zoiets, 't is een onnatuurlijke houding in deze montage.

(4) Als ik tijd voor zou hebben is het uit te meten waar de schaduwen moeten vallen, Het lijkt me voor jou toch een kleine moeite om dat even na te rekenen als landmeter. :up

http://www.hhofstede.nl/modules/schaduw.htm

Laat je niet ontmoedigen door mijn commentaar en opmerkingen als iedereen het verder goed vindt..... leg mijn commentaar naast je neer. :proost


(1) dat is al een heel grote stap voor de auteur.....het licht gelijk krijgen in 2 verschillende foto's

(2) daar kan ik mee akkoord gaan.....dat is ook moeilijk en hierin is misschien nog niet voldoende aandacht aan gegeven

(3) dat is ook vrij moeilijk....je zou een gelijkaardig materiaal moeten hebben voor de foto van het model waar ze op zit dan het materiaal van de boek; nu zat het model op een bank met gladde gesloten zijkant en kon ze dus niet echt steunen zoals ze op een "boek" zou kunnen doen............ik ben ook een amateurfotograaf zonder geldelijke middelen en moet mij behelpen met wat ik heb .....en als dat geen argument is maar alleen de foto die ik laat zien voor jou telt en het resultaat.....dan kan ik niks meer doen en niks meer posten want ik heb geen betaalde opdrachten die alles betalen wat ik nodig heb......en dat is met veel dingen zo

(4) ik heb schaduwleer lessen gehad en ik heb de basisfoto als ondergrond gebruikt om te weten waar ik schaduw moet tekenen......ik denk dat ik hier ook niet fout zit


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Wat is hier nog fout aan? + UPDATE
BerichtGeplaatst: 17 jan 2017 16:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4949
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nog even dan over vraag en antwoord 3

Je hoeft helemaal niet in de verdediging gaan ik weet ook dat de foto geplaatst is in manipulaties en dat je bezig bent om een zo goed mogelijk resultaat te behalen.

Je vraag was alleen "Wat is hier nog fout aan" en ik dacht een bijdrage te kunnen leveren om je misschien iets verder te helpen voor een volgende foto....... of misschien ben ik voor jou wel te kritisch. Ik zeg het nogmaals het is jouw bewerking en als iedereen het mooi vindt..........is het toch goed. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Wat is hier nog fout aan? + UPDATE
BerichtGeplaatst: 17 jan 2017 17:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ja en vergeet ook even niet dat dit soort samengestelde beelden behoorlijk moeilijk zijn om perfect te krijgen. Zeker dit soort compositie met directe schaduwen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Wat is hier nog fout aan? + UPDATE
BerichtGeplaatst: 30 maart 2017 11:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 320
Woonplaats: Borculo
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Mooi geheel! :)

Op de 2e foto is het haar al echt veel beter.
Mocht je eventueel willen weten hoe haar uitknippen nog beter kan:
- Vooral aan de rechterkant een nog zachtere brush gebruiken om weg te gummen
- En vervolgens met een "hair brush" (downloaden of zelf maken) kan je weer wat losse haartjes terug tekenen. Anders steekt er nooit een haartje uit en dat is wel onnatuurlijk.

Dat de voet steunt op een bladzijde vind ik niet heel geloofwaardig.. daarvoor liggen de pagina's in het boek te recht. Maar ze zou bij een vrolijke, hoge noot misschien net haar voet op kunnen tillen...:) Ik vind het niet storend.

En voor het concept zou ik het misschien leuker vinden als het boek een notenschrift was... :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed