Mendel schreef:
...zouden de vingertoppen niet moeten spiegelen in de pan, en licht contrast verschil tussen vingers en gelaat

je noemt precies de punten op die mij dus ook dwars zitten.
Ga dit zeker de volgende keer beter aanpakken
Paula Loonen schreef:
...maar het ziet er nog wat geplakt uit, met name het hoofd
Het hoofd zou je meer contrast kunnen geven, het oogt nu wat flets. En aan de rechterkant wat meer schaduw.Daarnaast de haren een tikje met het vingertje op 2 wat laten springen hier en daar (dekking op ongeveer 70% denk ik).
Klopt dat fletse waar jij op doelt is denk ik het feit dat ik 'geprobeerd' hebt stoom uit de pot om hoog te laten komen

Bij nader inzien komt dat niet helemaal tot zijn recht.
Paula Loonen schreef:
Ik denk ook dat een tikje spiegeling achter de vingers in de pan en heel licht zichtbaar wel mooi zou kunnen zijn.
Klopt ik had niet goed gefocused op de vingers dus ik moest deze uit een andere foto halen, maar het licht verschil was erg groot. Kan me echter niet meer herinneren waarom ik de pan niet helemaal heb meegenomen
Paula Loonen schreef:
Misschien zou je zelfs het hoofd wat kunnen laten zakken zodat de ogen boven de handen komen ? En dan een kleine donkerdere (heel weinig hoor) schaduwrand ervan op het gezicht. Heel zacht overlopend, zodat het niet als een echte schaduw eruit ziet.
Heel lastig om het uit te leggen maar je ziet het wanneer je ermee bezig bent

Dat het hoofd te hoog zit, ben ik helemaal met je eens maar ik kon niet lager meer zakken de ijskast stond te veel in de weg
Dank je voor je uitgebreide reactie, ga hier zeker op letten bij een volgende poging
Deva schreef:
Ik kan niet goed zeggen waarom, maar het hoofd ziet er inderdaad nog wat ingeplakt uit.
Hij lijkt me ook heel leuk zonder hoofd en alleen met die vingers want die vind ik er erg goed uitzien.
Leuk idee, die ga ik ook een uitproberen
Deva schreef:
Mooi gepoetst fornuis heb jij zeg

Dat krijg je als je zelden kookt

Iedereen bedankt voor de reacties