Het is 22 jul 2025 13:30

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Guitar Center te Wierden
 Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 12 dec 2010 20:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Dag Allen, Long time no see. Ben druk geweest met opdrachten en het bewerken ervan. Altijd leuk om opdrachten te krijgen. Geeft je toch een soort van compliment dat je iets goed doet, wat het dan ook maar is.

Foto opdracht was om een gitaar winkel zo gedetailleerd mogelijk vast te leggen met een "jaren '50 look". Ik heb eerder een keer foto's gemaakt bij Julian Sas (bluesrock, gitaarslinger) en heb deze zodanig bewerkt dat hij ze op de website heeft gezet. Julian Sas was te gast daar en pakte natuurlijk even een gitaartje (onderaan).

oké de foto's (mogen nu zichtbaar worden)....

5 HDR foto's en één "gewone"...

Over de HDR foto's: Heb zoveel mogelijk dezelfde stijlen aan gehouden, zo realistisch mogelijk én surrealistisch (hier wordt de "jaren '50 look" mee bedoelt).

1.Fotografie
exif: (foto 1) FL 17.0mm - f/16.0 - 0.5 sec - iso 400 (foto 2) FL 17.0mm - f/16.0 - 1/8 sec - iso 400 (foto 3) FL 17.0mm - f/16.0 - 2.0 sec - iso 400.

2.Fotografie
exif: (foto 1) FL 17.0mm - f/11.0 - 1.3 sec - iso 400 (foto 2) FL 17.0mm - f/16.0 - 0.3 sec - iso 400 (foto 3) FL 17.0mm - f/16.0 - 5.0 sec - iso 400.

3.Fotografie
exif: (foto 1) FL 17.0mm - f/11.0 - 1.3 sec - iso 400 (foto 2) FL 17.0mm - f/16.0 - 0.3 sec - iso 400 (foto 3) FL 17.0mm - f/16.0 - 5.0 sec - iso 400.

4.Fotografie
exif: (foto 1) FL 17.0mm - f/11.0 - 0.5 sec - iso 400 (foto 2) FL 17.0mm - f/16.0 - 1/8 sec - iso 400 (foto 3) FL 17.0mm - f/16.0 - 2.0 sec - iso 400.

5.Fotografie
exif: (foto 1) FL 19.0mm - f/11.0 - 0.5 sec - iso 400 (foto 2) FL 17.0mm - f/11.0 - 1/8 sec - iso 400 (foto 3) FL 17.0mm - f/11.0 - 2.0 sec - iso 400.

Enige niet HDR in deze rij...
6.Fotografie
exif: FL 17.0mm - f/11.0 - 1.3 sec - iso 400
Hier enkele textures gebruikt om te kijken hoe ver ik kwam en dit is het resultaat...

Natuurlijk heb ik nog meer foto's gemaakt, maar dit waren toch wel de meest tijd rovende foto's. Heb zoveel mogelijk op de foto laten staan, ook de gitaar die er voor het grootste gedeelte af is of die ene lamp die je een klein stukje zit, dit is dus met opzet gedaan.

Graag jullie reacties...

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 13 dec 2010 13:51 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Wat en rommeltje in die zaak! Dat zie je terug in je rapportage. De foto's zijn erg druk en voor mij oninteressant, ook al ben ik zelf gitarist.
De bewerking doet mij niet zoveel, sorry. De foto's doen me soft aan en hebben erg veel kleur (maar dat zal de winkel en de stijl die je gekozen hebt zijn). De laatste foto heeft echter een hele andere uitstraling dan de anderen, minder cotton candy. Daar had ik de versterkers (en het krukje) uit het beeld gehaald, aangezien het accoustische gitaren zijn.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 13 dec 2010 14:29 
Lid
Fotografie

ik moet helaas volgen.. :blush

Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 13 dec 2010 16:04 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ben het niet helemaal eens met mijn voorgangers!
Foto 3 en 5 komen op mij wel erg druk en rommelig over, maar dat komt ook door de bewerking. Vind dat je bij deze 2 foto's te ver bent doorgeschoten.
Foto 2 en 4 komen qua bewerking een stuk 'zachter' over en ook de compo's zien er iets rustiger uit! :)

Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 11:37 
Lid
Fotografie

Gotchas schreef:
Ben het niet helemaal eens met mijn voorgangers!
Foto 3 en 5 komen op mij wel erg druk en rommelig over, maar dat komt ook door de bewerking. Vind dat je bij deze 2 foto's te ver bent doorgeschoten.
Foto 2 en 4 komen qua bewerking een stuk 'zachter' over en ook de compo's zien er iets rustiger uit! :)

Dank je Rubberduck en Sjinouck voor jullie commentaar. Ik begrijp dat jullie niet van surrealistisch houden en dat kan/ mag. :(

De opdracht was juist het te ver gaan van de bewerking en wat de klant vraagt....

Gotchas - De nummers 2 en 4 konden deze bewerking niet verdragen en vandaar de iets wat zachtere HDR behandeling. Persoonlijk vind ik ze ook de mooiste. Vooral die met de trein stoelen, das mijn favoriet.

Zoals ik al eerder zei heb ik niets uit de foto weg gehaald omdat de klant dit wilde. Het moet overkomen als een zooitje. Na mijn smaak aardig gelukt dus.

Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 13:16 
Lid
Fotografie

De klant is koning: U vraagt, wij draaien. Hoe merkwaardig dan ook: "...het moet overkomen als een zooitje"
:shock :rof
Tja, wat valt daar tegenin te brengen?!

Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 20:36 
Lid
Fotografie

De extreme hdr spreekt mij ook niet zo aan....
Het rommelige van de zaak kun je niet verhelpen en dat is het manco mi ook niet. Voor zo'n gitaren zaak is het juist de charme....
Maar voor een 50er jaren look vind ik de bewerking helemaal niet tot zijn recht komen. Zou er zelf meer voor gekozen hebben om de kleuren wat te desatureren en minder contrast te geven. De foto's in de 50er jaren komen op mij altijd wat fletsig over...
composities komen bij mij op zich wel goed over; alleen bij foto 1 stoort mij die stoel links....
En over opdrachten: denk dat een opdrachtgever natuurlijk kijkt naar de stijl die je maakt en daar naar eigen smaak een opdracht aan verbind. Dus daarbij kun je wel op een lijn zitten. Denk zelf dat ik geen concessies zou doen: what you see is what you get.....
Daarom krijg ik ook geen opdrachten.... :angel :D

Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 16 dec 2010 00:44 
Lid
Fotografie

Ach ik heb een mooie LCW ND filter er voor gekregen.... Dat is altijd leuk, niet dan.

Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 16 dec 2010 22:20 
Lid
Fotografie

vind dit een echt leuke serie, de hdr doet het wel hier voor mij en vooral in de
kleurrijke foto's.
Voor mij 2,3 en 5 vind ik fantastisch!!!

Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 17 dec 2010 15:34 
Lid
Fotografie

denjazzer schreef:
vind dit een echt leuke serie, de hdr doet het wel hier voor mij en vooral in de
kleurrijke foto's.
Voor mij 2,3 en 5 vind ik fantastisch!!!

Dank je, dank je Denjazzer

Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 00:50 
Lid

ja ik moet ook zeggen dat de foto's me erg aanspreken vooral 2 en 3. foto met de auto foto 5 heb je iets te veel bewerkt vooral dat je dat plastic laag er over hebt gegooit. verder wel mooi

Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 23 dec 2010 20:12 
Lid
Fotografie

Dank je wel WingsOfIllusions. Altijd goed om de positieve dingen te horen. Mijn dank

Guitar Center te Wierden
BerichtGeplaatst: 23 dec 2010 20:32 
Lid
Fotografie

Het is wel een klere zooitje in die zaak, door het hout zie je het instrument niet meer (allegorie)
De HDR van #5 spreekt mij het meest aan.
#6 is echt puinzooi met die overbelichte gitaren, maar als de boogie-man daar enthousiast over is, wie zijn wij om daar over te klagen.
Maar sorry jaren50sfeer zie ik er ook niet in, had dan model met petticoat tussen dat zooitje neergezet.

flipje

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp