Het is 21 jul 2025 14:59

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Autokerkhof Z/W
 Autokerkhof Z/W
BerichtGeplaatst: 26 mei 2012 01:08 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zag vlak bij mij in de buurt enkele oude wagens bij een boerderij staan die me wel fotowaardig leken. Omdat er een vrij groot dynamisch bereik benodigd was heb ik bracketing toegepast, maar in eerste instantie probeerde ik thuis of de standaard belichtte foto's een goed resultaat gaven. Dat viel nogal tegen, dus daarna ben ik met HDR en stevige bewerking aan de stoei gegaan, iets waar ik hoegenaamd geen ervaring mee heb - één keer eerder gedaan, en toen heb ik wel erg uitbundig gebruik gemaakt van de nabewerkingsmogelijkheden. Ik heb deze keer geprobeerd mezelf iets meer in te tomen (maar niet veel :D ), met name de bewerking van deze z/w-serie heb ik geprobeerd te laten passen bij het (tikje smerige) onderwerp. Andere foto's vond ik in kleur meer tot hun recht komen - zie die serie (link is verwijderd). Jullie commentaar wordt zeer op prijs gesteld!

F1 opnieuw
Fotografie

F1
Fotografie

F2
Fotografie

F3
Fotografie

F4
Fotografie

Laatst bijgewerkt door petervaneekelen op 28 mei 2012 16:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Autokerkhof Z/W
BerichtGeplaatst: 26 mei 2012 08:18 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Doe mij de kleurenversie maar...
Om de een of andere manier vind ik deze wat druk.
Alles loopt zo in elkaar over en dat heb je bij kleur veel minder :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Autokerkhof Z/W
BerichtGeplaatst: 26 mei 2012 09:23 
Lid
Fotografie

Voor mij juist zwart wit, ook al volg ik Gotchas wel wat betreft het over elkaar heen lopen, maar ben niet zo van die extreme kleuren ;) Zou de 4e in deze serie graag ook in kleur willen zien, mijn voorkeur naar de 4e :good2

Profiel op dit foto forum
 Autokerkhof Z/W
BerichtGeplaatst: 28 mei 2012 16:02 
Moderator
Fotografie

Op basis van commentaren bij de kleurenversies heb ik de eerste Z/W-versie aangepast naar een (min of meer) onbewerkte HDR-versie. Een zeer nuttige oefening om te zien welke effecten wel en niet gewenst kunnen zijn, dus wederom dank voor alle op- en aanmerkingen!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp