Het is 07 jun 2025 07:24

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Een probeersel
 Een probeersel
BerichtGeplaatst: 18 sep 2012 21:27 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Af en toe zie ik soortgelijke foto's voorbij komen.
Geen flauw idee hoe of jullie dat dan doen.

Dus zelf maar eens gaan proberen met de beschikbare tools.
Zelf vind ik hem wel gelukt, maar ik heb geen idee of ik me aan de juiste spelregels heb gehouden.

Heel graag een beoordeling waar ik wat mee aan de slag kan.

Groet
Peter

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Een probeersel
BerichtGeplaatst: 18 sep 2012 21:32 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
De foto is leuk, maar ik denk als deze helemaal in kleur is dat ie mooier is. Vind het onderwerp niet geschikt om in zo'n soort omzetting te zetten. Maar dat is mijn menig en iedereen heeft natuurlijk een andere smaak.

Als ik naar de omzetting op zich kijk vind ik die wel gslaagd. Je hebt alleen in het raam de weerspiegeling vergeten z/w te maken, daar zie je nog een restje blauw/paars van de bloemen. Ook ben je in het midden een takje van de plant vergeten en hier en daar een blaadje. Bij deze omzetting zou ik zeggen: zorg dat je niks vergeet mee te verven want dat ziet anders gek uit als je de foto langer gaat bekijken :)

Misschien een gek idee, zou het iets zijn om de schoen i.p.v. de bloemen in kleur om te zetten?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Een probeersel
BerichtGeplaatst: 18 sep 2012 21:32 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Nou zo voor de eerste keer, wel heel goed gedaan. Dit stilleven kan er goed mee door. Erg leuke plaat zo! :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Een probeersel
BerichtGeplaatst: 18 sep 2012 21:36 
Lid

Dryade schreef:
De foto is leuk, maar ik denk als deze helemaal in kleur is dat ie mooier is. Vind het onderwerp niet geschikt om in zo'n soort omzetting te zetten. Maar dat is mijn menig en iedereen heeft natuurlijk een andere smaak.

Als ik naar de omzetting op zich kijk vind ik die wel gslaagd. Je hebt alleen in het raam de weerspiegeling vergeten z/w te maken, daar zie je nog een restje blauw/paars van de bloemen. Ook ben je in het midden een takje van de plant vergeten en hier en daar een blaadje. Bij deze omzetting zou ik zeggen: zorg dat je niks vergeet mee te verven want dat ziet anders gek uit als je de foto langer gaat bekijken :)

Misschien een gek idee, zou het iets zijn om de schoen i.p.v. de bloemen in kleur om te zetten?

Thnx,
De weerspiegeling van de van de blaadjes had ik idd ook gezien. Had zoiets als reflectie kan het misschien wel.
Zag inmiddels ook nog wat kleuren die wel zwart wit hadden gemoeten. Dus nog wat nauwkeuriger bekijken en bewerken.
De schoen is van zich al zwart. Dus omzetten gaat niet lukken.

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp