Het is 21 jul 2025 23:15

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur aandachttrekkertje
 aandachttrekkertje
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 14:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
De concurrentie in hondenfotografie land is zeer groot. Soms weet ik niet meer hoe hier bovenuit te steken. Hoe op te vallen en mijn werk onder de aandacht te brengen. Met name in de rensport. Dus ben ik even iets anders gaan proberen. Iets wat mensen misschien gaaf vinden. Ik wilde even zo'n reclame-achtige flyer met jullie delen.
Nee, de schaduw e.d kloppen niet met de grond waar ie op rent :) maar het gaat mij om het eruit springen van een foto als je zou doorscrollen op bijvoorbeeld facebook.
Hij valt wel op toch? Ook qua foto hoop ik. :rof

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 aandachttrekkertje
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 14:47 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Denk dat in veel sport takken de concurrentie groot is, zeker nu de prijzen voor een deftige camera haalbaar zijn voor baasjes, trainers, ... Ik ben soms te sympathiek en help waar het kan om daarna te merken hoe die personen me de das om doen door hun beelden voor de helft van de prijs aan te bieden. Ik heb soms achtervolgingswaanzin en word soms blind geflitst op wedstrijden ook al is dit niet toegestaan.

Ik vind de foto zeker geslaagd al heb ik weinig kennis van jouw soort fotografie. Ik vraag me echter af of hij niet te clean is? Ik denk dat het opvliegende zand er nu eenmaal bijhoort? Kan er ook helemaal naast zitten dus nog even andere reacties afwachten. Veel succes en zeker nooit opgeven hoe moeilijk het soms is, laat al die andere maar opgeven in jouw plaats. ;)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 aandachttrekkertje
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 15:39 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Ik vind hem echt schitterend :upc

De verzadigde kleuren passen goed bij het doel wat je voor ogen hebt: aandacht trekken.
Enig puntje is het "groen" waar zijn rechterachterpoot in staat. Is geen zand en ook geen gras, als je begrijpt wat ik bedoel.

Profiel op dit foto forum
 aandachttrekkertje
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 15:49 
Lid
Fotografie

Vind hem meer dan opvallen....hij is echt goed hoor :super

aandachttrekkertje
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 16:11 
Lid
Fotografie

Thanx!!

@ Henry: klopt, daarom loopt er nu een textuurtje doorheen. :) Dit is het origineel:
Fotografie

@Danny: Ik herken je schrijven. Soms moet ik ook oppassen dat ik er niet para van wordt. Soms roept het veel frustratie op en dan hou ik weer even voor gezien.
Je heb gelijk dat ie clean is. Heel clean. :) Met zand is zeker mooi maar dat heb ik liever in de "normale" opnames. Als je snapt wat ik bedoel.
Dank voor je steunende woorden! :up

aandachttrekkertje
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 16:33 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

De tekst zou ik achter de hond laten doorlopen.

aandachttrekkertje
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 17:28 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Opvallen doet tie zeker Nuelle, knap dat je dit kan. :up

Voor de rest denk ik dat je van je eigen kwaliteit uit moet blijven gaan. Iedereen kan tegenwoordig foto's maken maar er zit verschil in foto's maken en plaatjes schieten. Het nadeel tegenwoordig is denk dat men met een plaatje al tevreden is. Gelukkig kan je in de sport nog uitblinken door de momenten te pakken die anderen niet lukken.

Dan is er ook nog zoiets als smaak. Als ik naar mijn voetbalfoto's kijk en dan op sites of in de krant kijk durf ik mij heel soms prof te noemen. Armoedig wat ze soms in de krant plaatsen maar daar gaat het om het plaatje en niet om een foto.

Als je kwaliteit en momenten goed zijn is een goede mond op mondreclame belangrijk en dan komt de rest vanzelf wel. Iemand die toevallig een keer een mooie plaat maakt valt vanzelf door de mand.

Ik kan natuurlijk de plank weer volledig mis slaan, ben tenslotte geen prof en heb nog een hoop te leren. ;)

aandachttrekkertje
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 17:57 
Lid
Fotografie

Ik vind hem heel goed gedaan! Lekkere kleur groen erbij en het lichte deel doet het ook goed.
De rechter achterpoot is ook mij opgevallen en daar zou ik toch iets mee proberen te doen.
Er zijn van allerlei brushes op internet te vinden die je in je CS kunt zetten. Probeer iets met een zandkorrel of zo. Dan kun je daar de poot wat in laten staan en de korrels kun je dan ook wat uitbreiden in het groen. Als een soort magical zand :) Je kunt het de kleur geven die je wilt.
De rug bovenaan mag ietsje scherper denk ik :)

aandachttrekkertje
BerichtGeplaatst: 25 okt 2014 09:39 
Lid
Fotografie

Dankjewel Frans, Fotosmurf en Paula!
Goede tips en wijze woorden! :up :up

aandachttrekkertje
BerichtGeplaatst: 26 okt 2014 11:35 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Mooie plaat geworden Nuelle. :up

Ik volg wat betreft het rechter achterpoot en ook Frans kan ik volgen wat de tekst betreft. :)

aandachttrekkertje
BerichtGeplaatst: 26 okt 2014 11:40 
Lid
Fotografie

Thanx Ron!
De reden van de text door de hond heen is dat ie op FB als reclame gebruikt is. Met de text erachter wordt de hond er zo uitgesneden en dat wilde ik niet. Ik heb dat met een andere foto gehad en daar ben ik toch niet zo blij mee. :) Maar voor PD of voor het baasje zelf, is het inderdaad mooier met de text erachter. Of ik moet meer aandacht besteden aan de text en deze heel mooi onder de hond door laten lopen. Geeft me wel weer nieuwe ideeën! :up

aandachttrekkertje
BerichtGeplaatst: 27 okt 2014 15:06 
Lid
Fotografie

Je kan zo veel verschillende zaken uitproberen, onder de hond zou volgens mij wel mooier zijn. Maar je weet dan voor 100% (zou soms willen schrijven maar kan niet) dat ze je watermerk er zullen afsnijden en hem zo gebruiken jammer genoeg.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp