.
Tsja, wat zal ik er van zeggen.
Ik vind de foto niet bijster interessant, ook niet als vakantiekiekje.
Daarom heeft ook de fotograaf er waarschijnlijk verder niets mee gedaan.
Als je een gebouw van beneden naar boven fotografeert met een niet-technische camera, dan krijg je wijkende lijnen.
Om dat achteraf met software te corrigeren, heb je ruimte nodig.
Rechts is die er helemaal niet, dus vrijwel onmogelijke opgaaf zonder verlies.
Qua beeld lijkt alles – naast de balustrade - te gaan om de persoon centraal in de foto.
Dat zooitje ongeregeld links zou de fotograaf ook liever kwijt dan rijk geweest zijn.
Het kerktorentje is nu ook niet een element om dolverliefd op worden, maar vooruit.
Na dit alles te hebben overwogen, toch maar een snelle Jelle.
Eerst de rommel links wegpoetsen. Vervolgens de horizontalen rechtzetten, een makkie.
Selectie gemaakt van gebouw rechts en verticaal rechtgezet, beslist geen makkie en veel verlies.
Meteen in die selectie iets verzadiging en contrast toegepast.
Selectie omkeren om in de rest van de foto wat meer contrast aan te brengen.
Ik doe altijd meer contrast aan de randen, hier kennelijk iets te veel waardoor de contour rond het hoofd van de man is ontstaan.
Was me niet opgevallen. Foutje bedankt.
De balustrade wijkt inderdaad een fractie, maar ik vond het niet storend, dus heb ik het maar gelaten.
Tot slot de lucht nog wat gezuiverd en het daarna voor gezien gehouden.
Had natuurlijk kunnen verkleinen naar 900x600 en comprimeren naar <100KB, dan valt er aan foutjes niets meer op en kun je de dagprijs winnen.
Het tikken van dit stukje duurde langer dan de bewerking, maar ik tik ook maar met twee vingers.
Nee, het is niet de hoofdprijs deze bewerking, volgende keer beter.
.
.