Het was bijzonder raar licht daar. Ik hoop dat ik geen regels overtreed nu maar zo zag deze straat eruit.
De slager op de bewerkingsfoto staat links.

Je had daar licht van kale peertjes, lichtreclames, halogeen lampen, daglicht uit smalle spleten van boven (niet goed zichtbaar op deze foto), reflecties via allerlei tegelwerk, en zeer rode zonneschermen. Alles bij elkaar een lawine aan tegenstrijdig licht. De slager zelf had een zonnescherm van zeer reflecterend materiaal van rood met nog wat kleuren. Dat gaf een kleurreflectie op alles.
Geheel tegenstrijdig vind ik de bewerking van Peter van Eekelen de mooiste, maar tegelijkertijd zit die er ook het verst vanaf. Wat ik me herinner is dat bijna iedereen zowat "oranje" hoofden had. Vermoedelijk door reflectie van die kale peertjes tegen de rode schermen.
Ik ben zelden ergens geweest met rotter licht.
In ieder geval was het een kleurbeleving waar ik de rillingen van kreeg. Zeer onwerkelijke kleuren en naar licht.
Het was daar tegelijkertijd een mix van donker en extreem felle lichten.
Het is ook allemaal ongelooflijk interessant om te fotograferen. Zowat alles is fotogeniek, overal zijn fantastische dingen om te fotograferen.
Groot probleem is wel dat de Marokkanen snel boos worden als je hun er duidelijk op zet. Mensen met een compact camera hadden daar iets minder last van. Deze foto's zijn in 2012 genomen dus mobieltjes waren toen nog geen optie.
Ik ben er bij toeval geweest in 2011 omdat de reis die ik geboekt had 11 dagen van te voren geannuleerd werd en deze nog beschikbaar was. In 2012 heb ik een langere rondreis gemaakt. Echt aan te raden, liefst niet in de zomer. Erg heet maar als leraar moet ik wel.