Het is 10 mei 2024 02:34



Auteur maandopdracht voor december 2023: Arjan Niemeijer
 maandopdracht voor december 2023: Arjan Niemeijer
BerichtGeplaatst: 10 dec 2023 19:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18
Woonplaats: Winschoten
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 maandopdracht voor december 2023: Arjan Niemeijer
BerichtGeplaatst: 10 dec 2023 22:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1257
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben benieuwd naar de foto!!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 maandopdracht voor december 2023: Arjan Niemeijer
BerichtGeplaatst: 10 dec 2023 23:56 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40807
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Arjan, ik heb je foto bekeken via de link, maar deze foto is te klein om goed beoordeeld te kunnen worden.
Minimale afmetingen van foto's die ter beoordeling(en ook de maand- en week-foto worden natuurlijk beoordeeld ;) ) op het forum geplaatst worden is 700 pixels aan de langste zijde, maar 900 pixels is eigenlijk nog beter en nog steeds geheel zichtbaar zonder verder ergens anders op te hoeven klikken.
Groter plaatsen kan ook, maar dan wordt een foto automatisch verkleind door het forum naar 900 pixels aan de langste zijde, maar door op het plusje linksboven en daarna eventueel op het vierkante kruisteken rechtsonder in de foto te klikken kan de foto op ware grootte bekeken worden.
Als je de foto in de juiste afmetingen hebt dan de link tussen de img-tags plaatsen, zodat de foto hier zichtbaar wordt en niet alleen de link.
Tevens de datum waarop de foto gemaakt is onder de foto(of boven) de foto vermelden.

Ook moet de foto in de GALERIJ worden geplaatst, die foto mag wel maar 900 pixels aan de langste zijde zijn, want anders krijg je 'm daar niet geplaatst.

Maak maar een nieuw topic aan, als ik zie dat dat gelukt is zal ik deze verwijderen. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 maandopdracht voor december 2023: Arjan Niemeijer
BerichtGeplaatst: 11 dec 2023 06:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18
Woonplaats: Winschoten
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Niet persoonlijk bedoeld Ron , maar ik vind het plaatsen van foto's maar een gekloot van niks. Ik heb ongeveer 10 x geprobeerd een foto te plaatsen in allerlei formaten en afmetingen.
Dit ontneemt in elk geval mij de lol om überhaupt nog wat te gaan plaatsen.
Ik zal niet van mezelf gaan zeggen dat ik een computerwerk ben. Maar ben ook geen groentje wat dat betreft. Ik kan me dan ook niet voor stellen dat ik daar de enigste in ben. En dat zou zo maar een reden zijn dat veel slapende leden niets meer plaatsen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 maandopdracht voor december 2023: Arjan Niemeijer
BerichtGeplaatst: 11 dec 2023 10:55 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4629
Woonplaats: Lisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Met postimage heb ik de laatste tijd ook wat problemen. Probeer eens een andere.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 maandopdracht voor december 2023: Arjan Niemeijer
BerichtGeplaatst: 11 dec 2023 13:20 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40807
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi Arjan, ik zie dat het je in het verleden al een paar keer gelukt is om toch een foto op het forum te plaatsen.
Ik ben ook geen pc-nerd en weet heel veel dingen wat dat betreft niet, maar een foto hier plaatsen dat lukt me nog wel en is ook niet zo heel moeilijk als je het al een aantal keer gedaan hebt. ;)
Ik zie dat je ook Postimage gebruikt, die gebruik ik ook meest om m'n foto's te uploaden.
Zoals Jan ook al aangeeft kan het soms weleens gebeuren dat zo'n site niet helemaal meewerkt(het blijft gratis en een gegeven paard.... ;) ), dan moet je of wachten totdat ie wel weer goed werkt, of het via een andere site proberen, ik doe het ook weleens via myalbum.com.....sommigen doen het ook via hun eigen website en dan weet je bijna altijd wel dat het lukt, maar daar moet je meest wel voor betalen.
Bij de meeste fora is dit de manier om foto's erop te zetten, want het zou de beheerder denk een hoop geld gaan kosten als iedereen z'n foto's rechtstreeks op het forum zou zetten, dus uploaden via het forum.

Ik denk dus dat je gewoon pech gehad hebt met het moment van uploaden via Postimage en zou het gewoon opnieuw proberen met een iets grotere foto.
Als het dan nog niet lukt dan hoor ik het wel en zal proberen om uit te leggen hoe het het makkelijkst werkt via Postimage.

Ow en dat leden die niets meer hier posten dat niet meer doen heeft denk gewoon te maken met dat ze het gezien hadden hier, of dat ze bijvoorbeeld een andere hobby gekozen hebben......de meeste van die leden hebben in het verleden al meerdere foto's hier gepost en weten/wisten dus hoe het werkt. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 maandopdracht voor december 2023: Arjan Niemeijer
BerichtGeplaatst: 15 dec 2023 18:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49201
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
In postimage staat boven je foto een knop met deel.
Klik daar op met de linkermuisknop.

Kies die optie waarop het eind .jpg staat.

Die plak je tussen

Code:
[img][/img]
tags

Code:
[img] https://i.postimg.cc/8PfNSZRk/DSC1227-Verbeterd-NR-2.jpg[/img]


Dan zie je

Fotografie

Nog mooier wordt het als je er

Code:
[center][/center]


Tags om heen zet

Code:
 [center] [img]https://i.postimg.cc/8PfNSZRk/DSC1227-Verbeterd-NR-2.jpg[/img][/center]


Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 maandopdracht voor december 2023: Arjan Niemeijer
BerichtGeplaatst: 19 dec 2023 11:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1276
Woonplaats: Bunschoten
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Prachtige kleuren, Arjan! Succes gewenst!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 maandopdracht voor december 2023: Arjan Niemeijer
BerichtGeplaatst: 21 dec 2023 08:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 14185
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi kleurrijke foto, maar jammer dat je niet meer wil plaatsen. Ik heb, met weinig computer skills, één maal kort moeten uitvinden hoe te plaatsen, dus niet opgeven en Frans heeft het goed laten zien hoe het moet. Succes !


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed