Hey,
Ik had een vraagje, want ik kom er zelf niet meer uit. Ik heb lang gespaard voor een nieuwe lens, namelijk de Canon 70-200mm f2.8 L IS USM. Nu kwam ik er vandaag achter dat deze niet meer gemaakt wordt. Teleurgesteld verder gekeken naar de andere mogelijkheden. De Canon 70-200 f2.8 L ii IS USM vind ik te duur. Ik heb een studentenloontje, dus is dit voor mij al zo ongeveer mijn jaarsalaris. Dus al gauw kwam ik uit bij de Canon 70-200 f4.0 L IS USM. Die ene stop minder leek mij acceptabel genoeg. Overleg gehad met mijn ouders. Nu de actie van Canon er is dat je nog een tegoedbon krijgt, waren mijn ouders bereid om het verschil tijdelijk bij te leggen. Gezien dit 125 euro is, die ik weer mooi ergens anders voor kan gebruiken. Morgen zou ik dan ook naar de winkel gaan en dit schatje ophalen. Daarbij is mijn oude lens echt aan vervanging toe. Nog maar 1 op de 10 foto's zijn scherp ongeveer.
Nu werd ik er vanavond op gewezen dat ik geen IS nodig heb. Ik doe voornamelijk aan sportfotografie. Nu is mij geadviseerd door een topsportfotograaf wel IS te nemen, vandaar ook mijn keuze. Echter zijn er nu al meerdere mensen die aangeven, dat dit onnodige kosten zijn. Dat ik beter voor de Canon 70-200 f2.8 L USM kan gaan. Wel valt deze weer duurder uit en zou ik dus nog langer door moeten sparen.
Dus mijn vraag in deze, wat zouden jullie doen? Maakt die ene stop echt zoveel verschil? Is IS echt nodig?
Graag hoor ik van jullie.
Naomi
|