Het is 25 apr 2024 16:12

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Auteur D800 getest...
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 19:04 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 49113
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wat is jouw conclusie Ron?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 19:09 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40718
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Je bedoelt wat betreft die 2 objectieven, Frans?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 19:16 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 49113
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Jazeker Ron. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 19:35 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40718
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als ik op de filmpjes en het geschreven woord op i.net(wat ik er over gelezen en gezien heb dan) af moet gaan dan ontlopen de lenzen elkaar weinig qua kwaliteit en snelheid en zou ik dus voor de lichtere en goedkopere Tamron gaan. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 20:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9845
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans schreef:
Ben benieuwd bij wie je het hebt nagevraagd Matthijs.

Op een ander forum:
Matthijs schreef:
Waar ik benieuwd naar ben: de D7500 heeft dezelfde sensor als de D500, betekent dat de D7500 dan ook dezelfde ISO-prestaties heeft?
Wie kan daar antwoord op geven?

Patrick schreef:
Ja. Reviews zullen dat vast uitwijzen.


Ron62 schreef:
Als ik op de filmpjes en het geschreven woord op i.net(wat ik er over gelezen en gezien heb dan) af moet gaan dan ontlopen de lenzen elkaar weinig qua kwaliteit en snelheid en zou ik dus voor de lichtere en goedkopere Tamron gaan. :)

Het filmpje dat je had doorgestuurd had ik al vaker bekeken, maar ik kan er niet echt een duidelijk antwoord in vinden welke nu scherper is...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 20:07 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40718
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het ontloopt elkaar ook niet veel Matthijs. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 20:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9845
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zit er over te denken om mijn zojuist verkochte 300mm en de 500mm te verkopen en daarvoor in de plaats een flexibele lens te kopen die beschikt over stabilisatie, voldoende bereik (dus geen converters meer), goede scherpte en een zoommogelijkheid.
Als de Tamron G2 net zo goed is als de Sigma S is die keuze niet zo moeilijk. Mijn 500mm weegt 3.5kg, dat is voor mij wel te doen maar als het lichter kán, vind ik dat niet erg.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 20:50 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40718
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb er natuurlijk zelf geen ervaring mee, dus durf niks met zekerheid te zeggen.
Misschien dat je er één kan huren, of lenen van iemand om 'm uit te proberen?

Als ie voor Sony ook voor onder de €1100,- te vinden is zit ik er ook aan te denken om er één aan te schaffen......voor Sony heb ik eigenlijk maar 1 winkel op i.net gevonden die 'm ook daadwerkelijk te koop hebben, dus die zijn nog niet dik gezaaid. :S


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 20:56 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 49113
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Matthijs schreef:
Ik heb het nog even nagevraagd, de D7500 heeft dezelfde ISO-prestaties als de D500.
De D500 is gelijk (zelfs nog wat slechter) dan de D7200...
Lastig...........


Je bron lijkt me niet echt zeker van zijn zaak.
Als je op dit soort info beslissing neemt over aankopen begrijp ik wel waarom je zo vaak van spullen wisselt.

Is niet vervelend bedoeld Matthijs.
Misschien ben ik wel betuttelend.
Maar vooral een beetje bezorgd soms.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 21:00 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42109
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als ik je foto's bekijk Mathijs waarom zou je dan willen veranderen. Oke een zoomlens of lichter maar kwaliteit zal het je niet meer opleveren denk ik.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 21:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9845
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
Als ie voor Sony ook voor onder de €1100,- te vinden is zit ik er ook aan te denken om er één aan te schaffen......voor Sony heb ik eigenlijk maar 1 winkel op i.net gevonden die 'm ook daadwerkelijk te koop hebben, dus die zijn nog niet dik gezaaid. :S

€1100? De oude versie dan?
Frans schreef:
Matthijs schreef:
Ik heb het nog even nagevraagd, de D7500 heeft dezelfde ISO-prestaties als de D500.
De D500 is gelijk (zelfs nog wat slechter) dan de D7200...
Lastig...........


Je bron lijkt me niet echt zeker van zijn zaak.
Als je op dit soort info beslissing neemt over aankopen begrijp ik wel waarom je zo vaak van spullen wisselt.

Is niet vervelend bedoeld Matthijs.
Misschien ben ik wel betuttelend.
Maar vooral een beetje bezorgd soms.

Ik snap je Frans, maar ik zou ook geen body kopen voordat ik hem uitgebreid heb onderzocht.
Fotosmurf schreef:
Als ik je foto's bekijk Mathijs waarom zou je dan willen veranderen. Oke een zoomlens of lichter maar kwaliteit zal het je niet meer opleveren denk ik.

De kwaliteit van mijn 500mm is voldoende, dat is geen reden om te wisselen. Maar ik mis gewoon een aantal dingen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 21:31 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40718
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Is de nieuwe versie Matthijs: https://www.eglobalcentral.nl/tamron-sp-150-600mm-f-5-6.3-di-vc-usd-g2-voor-nikon-f-a022.html#

Ik heb trouwens geen ervaring met die winkel, dus misschien even nazoeken op i.net of het betrouwbaar is. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 21:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9845
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Grijze import als ik het goed heb. Garantie gaat dan ook via die winkel...
Prijs is wel aantrekkelijk.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 21:41 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 49113
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron als je googelt kom je er niet uit.

Verzendingen kijken vanuit Hongkong te komen.
Men vermoedt dat invoerrechten ontweken worden door te lage factuurbedragen.
Bij Marktplaats zeggen ze altijd. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het ook niet waar.

Op de site zelf kom ik ook niet veel verder.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 21:50 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 49113
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Uit de algemene voorwaarden.

17. Invoer, BTW- & douane

17.1 Om het internationale kopen proces te vereenvoudigen, kiest eGlobal Central ervoor de controles die uitgevoerd worden bij duane inklaring te behandelen. Bij het kopen van producten via eGlobal Central, geeft u eGlobal Central toestemming voor de regelingen bij de douane namens u voor de producten in uw bestelling. Invoeren van producten uit het buitenland kan een gedoe zijn voor het merendeel van onze klanten. Wij organiseren dit proces voor u. Wij bezorgen u de goederen tot aan uw deur door de snelle lokaal scheepvaartverkeer. De vermelde prijzen op onze website zijn de definitieve prijzen, door het te betalen zullen de goederen geleverd worden tot aan uw deur. Zonder verborgen kosten en douane vertraging.

17.2 Na 3 maanden ontvangst van de goederen zal eGlobal Central niet aansprakelijk zijn voor de invoerrechten en de bijbehorende kosten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 20 apr 2017 21:55 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40718
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans, hier staat wat informatie:

https://www.eglobalcentral.nl/over-eglobal-central.html
https://www.eglobalcentral.nl/garantiebeleid.html
https://www.eglobalcentral.nl/contact.html
https://www.eglobalcentral.nl/veelgestelde-vragen-faq.html

Staat allemaal onderaan de pagina. :)
Zitten inderdaad ook allemaal Chinese feestdagen tussen. ;)

Hier vond ik ook nog wat:
https://nl.trustpilot.com/review/eglobalcentral.nl


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 06 mei 2017 16:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zou een Cropcamera kiezen omdat die beter is in het vastleggen van de fijne details. Daar heb je veel plezier van bij Vogelfotografie, Macrofotografie en Landschapfotografie.

Als Binnensportfotografie, Portretfotografie, Urbexfotografie of Binnenhuisarchitectuurfotografie meer je ding is, dan zou ik voor een full frame gaan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 11 jul 2017 08:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9845
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Na lang getwijfeld te hebben tussen de D800 en de D7200 is het toch de D800 geworden. Hij stond voor een aantrekkelijke prijs te koop (in België....) dus ik kon het niet laten.
Waarom de D800? Om meerdere redenen: de hoge ISO-waarden, stevige grip, veel megapixels (in FX), afsluitbare zoeker, een grote sensor enzo.
Met een juiste belichting kan ik tot hoge ISO-waarden gaan, maar vooral dat goed belichten heb ik nog niet helemaal onder de knie dus dat is nog een uitdaging. Maar ISO-1000 is dan nog goed te gebruiken, dat hoefde ik op mijn D7100 niet te proberen.

Tot op heden heb ik 1 minpunt gevonden met de D800, en dat is de grote FX sensor. Dat wist ik natuurlijk van te voren maar als je die camera eenmaal een tijdje hebt loop je er toch wel tegenaan. Het is niet echt een geschikte camera voor vogels, tenzij je altijd mm's over hebt (maarja, wanneer heb je dat...?).
Toch heb ik het idee dat de D800 meer details laat zien dan een 24 megapixels DX sensor. Van de week moest ik een foto maken op 100+ meter afstand, en dat zag er nog goed uit. In ieder geval beter als met de D7100.
Aan de andere kant heeft die grote sensor natuurlijk ook weer (veel) voordelen!

De lage FPS is niet storend, vooral met 36 megapixels (dus behoorlijke zware bestanden) is het niet vervelend dat je niet zoveel foto's kunt maken. Je opslagruimte zit binnen no-time vol.

Al met al ben ik niet ontevreden met m'n nieuwe vriendje!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 11 jul 2017 09:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1399
Woonplaats: Sittard
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Matthijs schreef:
Tot op heden heb ik 1 minpunt gevonden met de D800, en dat is de grote FX sensor.

Dat is geen minpunt, dat is een eigenschap ;)

Zoals hier, maar ook in andere discussies, al meerdere keren is aangegeven: je beeldhoek verandert niet. Je houd meer pixels over om (eventueel) weg te snijden.
Als ik je een welgemeend advies mag geven: leer je nieuwe speeltje kennen, leer de mogelijkheden en de onmogelijkheden. Geniet van de foto's die je kan maken, en maak je niet druk om de foto's die je niet kan maken. Dat is zo zonde van je energie, en motivatie... Ik zie hier de mooiste landschappen van je voorbij komen, kan ik best jaloers op worden... Maar tegelijk lees ik zo veel discussies waar je twijfelt over je apparatuur, of dit nu lenzen, body's, filters, statieven of tassen zijn.

Wat ik me afvraag: hoeveel body's en lenzen heb je de afgelopen jaren gekocht en weer verkocht? En heb je wel voldoende de tijd genomen om het maximale eruit te halen?
(Begrijp me niet verkeerd, dit is absoluut niet bedoeld als verwijt, enkel als advies en een stukje bezorgdheid. Het zou zo zonde zijn als je het plezier verliest omdat je enkel de beperkingen van de apparatuur nog ziet. Je koopt een prachtige full-frame body, en ziet gelijk weer een beperking :shock :cry Je koopt een prachtige full frame body en zegt: ik ben niet ontevreden.. :blink Man, ik was dolgelukkig toen ik mn full-frame de eerste keer kon uittesten, ondanks dat er een leercurve bij hoort en de foto's grotendeels mislukt waren.)

Dit gezegd hebbende: heel veel plezier met je nieuwe speeltje, leer hem goed kennen en het zal je beste vriend worden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 11 jul 2017 09:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Allereerst van harte gefeliciteerd met je nieuwe D800. Een prachtige camera, waar je volgens mij veel plezier aan kunt beleven.

Vervolgens een reactie op wat je schreef.
Allereerst roem je de grote sensor (enzo), niet veel later geef je aan dat die grote FX sensor een minpunt is. :dk

De reden voor die uitspraak is dat jij van mening bent dat deze camera niet echt geschikt is voor vogels. Zelf heb ik geen moeite om met mijn FX camera een vogel te fotograferen.

Ietsje verderop leg je uit dat je een foto moest maken (van wie moest dat dan?) op 100+ meter afstand. Allereerst wil ik zeggen dat je die persoon (van wie dat dus moest), moet vertellen dat zoiets wel kan, maar dat je de vogel niet beeldvullend in de foto op zult krijgen. Het zal eerder een landschapsfoto worden met daarin ergens een vogeltje. Zelfs een struisvogel zul je op die afstand klein in de foto terugvinden. Jij weet namelijk ook wel dat voor een mooie beeldvullende foto van een vogel, die vogel op max 20 meter afstand van je moet bevinden, waarbij het helpt als je een 500mm met 1.4x converter op je camera hebt geplaatst.

De D800 heeft 36,3 megapixels op de sensor zitten. De sensor van de D800 heeft een afmeting van 35,9 x 24,0 mm. De oppervlakte van die FX-sensor is 861,6 mm2.
De D7100 (waar je de vergelijking mee maakt) heeft 24,1 megapixels op de sensor zitten. De sensor van de D7100 heeft een afmeting van 23,5 x 15,6 mm. De oppervlakte van die DX-sensor is 366,6 mm2.

Op 1 mm2 FX-sensor van de D800 zitten 42130 pixels. Als je de D800 in DX-mode configureert, dan maak je in de DX-mode nog slechts gebruik van 15,5 megapixels (366,6 mm2 x 42130 pixels). Die 15,5 megapixels zijn minder dan de 24,1 megapixels als je een D7100 had, maar de pixels van de D800 zijn wel groter! Dit laatste heeft ook zo zijn voordelen, denk bijvoorbeeld aan het beter kunnen omgaan met hoge ISO-waarden.

Doordat de D7100 meer pixels heeft op de DX sensor dan een D800 in DX-mode, is de resolutie (het scheidend vermogen) van de D7100 beter dan die van de D800. Dit scheidend vermogen vind je terug in de fijne details waar jij altijd naar op zoek bent. Zie ook mijn advies in de post vlak boven jouw mededeling dat je een D800 rijker bent. Jouw bevinding dat de D800 beter is in de fijne details is helaas dus niet zo. :S

Als je de pixelresolutie van de D7100 vertaalt naar een full frame formaat sensor, dan komt dit overeen met een FX-sensor met 56,6 megapixels (861,6 mm2 x 65739 pixels). Op 1 mm2 van een Nikon D7100 DX sensor zitten 65739 pixels. Er is slechts 1 merk die op dit moment DX-pixels levert op een FX-sensor. Jawel.... Canon. Met de full frame Canon 5Ds of Canon 5Dsr (met 50,2 megapixels op een Full Frame sensor) heb je dus nagenoeg dezelfde resolutie in DX mode als met een Canon camera met cropsensor.

Het nadeel van de Canon 5Ds is wel (dat het een Canon is !!! en) dat die Canon 5Ds gebruik maakt van kleinere pixels waardoor de beheersing van de hogere ISO-waarden dus weer wat minder is.

Zo zie je maar, het is altijd wat. Uiteindelijk zul je zelf moeten kiezen wat jouw voorkeur heeft. Jij hebt nu dus gekozen voor een full frame camera met veel (grotere) pixels op de sensor.


Laatst bijgewerkt door Henry op 11 jul 2017 10:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed