Het is 29 maart 2024 13:36



Auteur Canon 5d mark II / mark III
 Canon 5d mark II / mark III
BerichtGeplaatst: 13 okt 2018 07:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Wie heeft er toevallig ervaring met de Canon 5D mark III ?
En is die zoveel beter dan de mark II ?

Ik denk er over (nog niet zeker) om met toch wel pijn in het hart mijn Canon 1DX in te ruilen.
Voor lang dragen en gebruik blijkt hij toch te zwaar te zijn voor mij. :cry :cry

Ik wil geen geld opleggen dus afhankelijk wat ik voor de DX terug krijg zal mijn budget worden.
Waarschijnlijk wordt het dan ook terug een tweedehands want ik wil wel in de full-frame blijven.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Canon 5d mark II / mark III
BerichtGeplaatst: 13 okt 2018 08:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
De MK IV is een pak beter dan de MK III, zoals de MK III veel beter was dan de MK II, en deze laatste was dan ook weer een pak beter dan de MK I.

Ik heb ze alle vier gehad, ik spreek dus uit persoonlijke ervaring, niet over wat je op Youtube of dergelijke leest.

Succes nog met je nieuwe aanschaf. ( en het is nog steeds de fotograaf die de foto maakt, niet het toestel :D )

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5d mark II / mark III
BerichtGeplaatst: 13 okt 2018 09:28 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40518
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zie dat het verschil tussen de 1D X en de 5D mark III ongeveer 400 gram is......1340 gram tegenover 950 gram.
Ik denk dat je ook die 5D op een gegeven moment zat zal worden, al zal dat misschien iets langer duren als bij de 1D.
Maar we worden alleen maar ouder en niet jonger en ook dat werkt vaak niet mee en het zal alleen maar lastiger worden.
Ik heb al van verschillende mensen hier op het forum gelezen dat ze overgestapt zijn op een kleiner en lichter camerasysteem, bijvoorbeeld Fran en Frans zijn allebei overgestapt van full frame Canons(als ik het goed heb) naar een veel lichtere systeemcamera van Fuji.

Zelf heb ik dit http://www.bgrip.com/bh-camera-holster/ aangeschaft van de week, nadat ik 'm eerst een dag van m'n zwager had geleend.
Gisteren nog een hele dag mee in Ouwehands Dierenpark gelopen en dat ging helemaal prima, het in- en uit-klikken is even wennen, maar als je het eenmaal door hebt gaat ook dat prima.
De complete holster kostte me nog geen €40,-, dus is misschien ook het overwegen waard.
Ik zie dat je in Hulst woont en dat is best wel een redelijk stukje vanaf Naaldwijk, maar mocht je in de buurt zijn of zo dan mag je dat holster altijd proberen als je wilt.
Je hebt tegenwoordig ook andere manieren om je camera op te hangen aan je riem, of aan je cameratas, je zou daar misschien ook nog naar kunnen kijken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5d mark II / mark III
BerichtGeplaatst: 13 okt 2018 13:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24311
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb de Mark Ii gehad en fotografeer nu al een paar jaar met de Mark III. Van die overstap heb ik nooit een seconde spijt gehad, het is een behoorlijke vooruitgang. De Mark IV is op zijn beurt nog weer een stuk beter maar daar betaal je ook voor. Maar wat Ron al aangeeft de 5D is ook geen lichte jongen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5d mark II / mark III
BerichtGeplaatst: 13 okt 2018 13:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Daniel Doyen schreef:
De MK IV is een pak beter dan de MK III, zoals de MK III veel beter was dan de MK II, en deze laatste was dan ook weer een pak beter dan de MK I.

Ik heb ze alle vier gehad, ik spreek dus uit persoonlijke ervaring, niet over wat je op Youtube of dergelijke leest.

Succes nog met je nieuwe aanschaf. ( en het is nog steeds de fotograaf die de foto maakt, niet het toestel :D )

DD. ;)

Dank je wel Daniel. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5d mark II / mark III
BerichtGeplaatst: 13 okt 2018 13:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ron62 schreef:
Ik zie dat het verschil tussen de 1D X en de 5D mark III ongeveer 400 gram is......1340 gram tegenover 950 gram.
Ik denk dat je ook die 5D op een gegeven moment zat zal worden, al zal dat misschien iets langer duren als bij de 1D.
Maar we worden alleen maar ouder en niet jonger en ook dat werkt vaak niet mee en het zal alleen maar lastiger worden.
Ik heb al van verschillende mensen hier op het forum gelezen dat ze overgestapt zijn op een kleiner en lichter camerasysteem, bijvoorbeeld Fran en Frans zijn allebei overgestapt van full frame Canons(als ik het goed heb) naar een veel lichtere systeemcamera van Fuji.

Zelf heb ik dit http://www.bgrip.com/bh-camera-holster/ aangeschaft van de week, nadat ik 'm eerst een dag van m'n zwager had geleend.
Gisteren nog een hele dag mee in Ouwehands Dierenpark gelopen en dat ging helemaal prima, het in- en uit-klikken is even wennen, maar als je het eenmaal door hebt gaat ook dat prima.
De complete holster kostte me nog geen €40,-, dus is misschien ook het overwegen waard.
Ik zie dat je in Hulst woont en dat is best wel een redelijk stukje vanaf Naaldwijk, maar mocht je in de buurt zijn of zo dan mag je dat holster altijd proberen als je wilt.
Je hebt tegenwoordig ook andere manieren om je camera op te hangen aan je riem, of aan je cameratas, je zou daar misschien ook nog naar kunnen kijken.


Inderdaad een holster is zeker het overwegen waard.
Ik denk dat ik dat in ieder geval ga aanschaffen.
Maar toch ga ik de 1DX inruilen dat staat al zo goed als vast.
400 gram verschil ...... dat is nog even laten bezinken of dat dat de moeite is.
Zelf heb ik ook de mark II die is een 810 gram ... daar heb ik tot nu toe geen problemen mee.

Bedankt voor de reactie Ron. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5d mark II / mark III
BerichtGeplaatst: 13 okt 2018 13:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Rob Olivier schreef:
Ik heb de Mark Ii gehad en fotografeer nu al een paar jaar met de Mark III. Van die overstap heb ik nooit een seconde spijt gehad, het is een behoorlijke vooruitgang. De Mark IV is op zijn beurt nog weer een stuk beter maar daar betaal je ook voor. Maar wat Ron al aangeeft de 5D is ook geen lichte jongen.


Ik heb nu ook de mark II Rob.
En dat lukt nog goed met het gewicht.
De Mark IV is ongeveer even zwaar maar zeker een stuk duurder.
Ik moet zelfs bijleggen als ik de 1DX inruil en een 2dehands Mark IV aankoop.

Bedankt voor de reactie.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5d mark II / mark III
BerichtGeplaatst: 13 okt 2018 14:39 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40518
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gerda-F schreef:
Zelf heb ik ook de mark II die is een 810 gram
Klopt, de Mark II is 140 lichter dan de Mark III. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5d mark II / mark III
BerichtGeplaatst: 14 okt 2018 13:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Die 1DX van Fran heb ik toen toevallig overgekocht! :rof

Ik zou gaan voor de 5d4. Ik heb nog nooit zoveel plezier van een camera gehad als van deze. En het touchscreen lijkt iets overbodigs maar geloof me, als je het eenmaal hebt gebruikt wil je nooit meer terug....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5d mark II / mark III
BerichtGeplaatst: 14 okt 2018 14:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Nuelle schreef:
Die 1DX van Fran heb ik toen toevallig overgekocht! :rof

Ik zou gaan voor de 5d4. Ik heb nog nooit zoveel plezier van een camera gehad als van deze. En het touchscreen lijkt iets overbodigs maar geloof me, als je het eenmaal hebt gebruikt wil je nooit meer terug....


Bedankt Nuelle.

Daar zou ook mijn voorkeur naar uitgaan maar er hangt een prijskaartje aan !
Die kan ik niet 2dehands kopen van het geld dat ik van de 1Dx terugkrijg.
Is wel ongeveer 550 gram lichter dan de 1DX


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5d mark II / mark III
BerichtGeplaatst: 16 okt 2018 14:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
bedankt iedereen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed