Het is 09 jun 2025 09:40

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur verzekeren?
 verzekeren?
BerichtGeplaatst: 24 jul 2009 08:34 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
tegenwoordig is het 2 jaar garantie ;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 verzekeren?
BerichtGeplaatst: 24 jul 2009 12:36 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Maar dat wordt in de winkel nog steeds niet bij elk apparaat aangeboden.
Als er dus maar 1 jaar wordt aangegeven en net na dat jaar iets mee gebeurt, ga dan de discussie maar eens aan dat je nog recht hebt op volledige dekking/vergoeding (of je moet een hele goede service hebben, die zaken heb je ook maar dat moet je net weten en net kunnen vinden)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 verzekeren?
BerichtGeplaatst: 24 jul 2009 12:37 
Lid

als het goed is staat dat ergens in geschreven en kan je de 1 jaar garantie van tafel af vegen...

die 1 jaar houden ze aan aangezien ze liever minder garantie geven dan noodzakelijk

verzekeren?
BerichtGeplaatst: 24 jul 2009 13:23 
Lid
Fotografie

Het zou maar zo zijn wat je zegt over die 2 jaar, ik weet niet beter dat je gewoon bepaalde garantie naar levensduur van het apparaat hebt.
Dit neemt in jaren wel af in hoeveel procent dekking/vergoeding je krijgt, maar daarnaast mag een apparaat gewoon niet zomaar stuk gaan na 2 jaar als het een levensduur schatting heeft van minstens 5 of meer jaar....maar deze regel kennen de meeste winkelieren ook niet als je het nodig hebt.
Je hebt gelijk....net zoals ik gelijk had toen ik daar flippend stond met mijn defecte laptop omdat die dodo's me weer van het kastje naar de muur stuurde en ik voor de 6e keer 6 weken kon wachten eer de laptop weer terug zou zijn uit de fabriek.
Iedereen wijst weer ergens anders naar en het hoofdbureau doet ook alsof ze te druk zijn en kan je ook opwachten tot je een ons weegt.
(en het is me niet alleen bij de laptop gebeurt, alleen was die nou net van een prijs en zoverre van belang dat ik niet zonder wil zitten en dat ik niet dacht; joh laat maar ik koop wel een nieuwe).
Kortom; je hebt gelijk en in theorie klopt het helemaal....alleen in de praktijk is het drama en valt er een stuk minder van tafel te vegen tegen dit soort gasten als dat eigenlijk zou mogen.

verzekeren?
BerichtGeplaatst: 24 jul 2009 13:53 
Lid

daarom is het handig om zwart op wit iets te hebben waardoor ze geen keuze hebben om het af te handelen ;)

je zou dan kunnen zoeken naar de bepaling van die 2 jaar garantie. (ik heb er 1x gebruik van gemaakt en daarna was er geen gezijk :) )

verzekeren?
BerichtGeplaatst: 24 jul 2009 15:33 
Lid
Fotografie

Europese wetgeving zegt al een paar jaar dat je drie jaar garantie moet hebben. Overal geld die nu behalve in nederland. Garantie naar levensduur is niks. Want wat is de levens duur van iets?

verzekeren?
BerichtGeplaatst: 24 jul 2009 22:55 
Lid
Fotografie

Vioto schreef:
daarom is het handig om zwart op wit iets te hebben waardoor ze geen keuze hebben om het af te handelen ;)

je zou dan kunnen zoeken naar de bepaling van die 2 jaar garantie. (ik heb er 1x gebruik van gemaakt en daarna was er geen gezijk :) )

Dat heb je goed geregeld! maar waar heb je dat gevonden dan, en aangepakt?
Je bent met het wetboek de winkel in gelopen en het zo onder de neus gewreven? :DD

verzekeren?
BerichtGeplaatst: 24 jul 2009 22:59 
Lid
Fotografie

Nagtie schreef:
Europese wetgeving zegt al een paar jaar dat je drie jaar garantie moet hebben. Overal geld die nu behalve in nederland. Garantie naar levensduur is niks. Want wat is de levens duur van iets?

Lijkt mij een goed idee die 3 jaar.
Nou ja niets, opzich is een richtlijn niet gek...het is alleen te onduidelijk en niet concreet genoeg.

verzekeren?
BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 10:38 
Lid
Fotografie

Vaak is er jurisprudentie over dit soort zaken. Zo mag je verwachten dat een wasmachine minimaal 5 jaar meegaat. Normale slijtage uitgesloten mag je ervan uitgaan dat het ding dat ook zolang volhoudt. het is alleen vaak lastig te bewijzen dat het geen normale slijtage is maar bv. een productiefout. Garantie bijkopen is leuke handel voor de verkoper (provisie) maar wel nog niet zeggen dat je dan alles vergoed krijgt. Maar de keuze is aan een ieder waar hij voor kiest, blijft een kwestie van afwegen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2