Oke, met plaatjes nu dus, uit de hand afstand onderwerp ong 10 meter jpegs direct uit camera iso640 1/500s zon en wolkjes niet constant
Eerste foto op 400mm+1.4x (canon R6II en Tamron 100-400) valt helemaal niet tegen, AF werkt gewoon, diafragma kan niet lager dan f13 in de exif gaat het niet helemaal goed want die geeft 800mm aan terwijl dat560 zou moeten zijn, maar ik vind het al heel wat dat een vergroting gemeld is. (nb. extender is van Soligor uit het jaar stillekes)
Nu dus 400mm+2x Af werkt (!) had ik niet verwacht, f6.3 (!) had ik helemaal niet verwacht, exif geeft aan 800mm (=correct) (nb. exteder Teleplus ook uit het jaar stillekes)
Het zonlicht wilde niet helemaal meewerken dus ik moest wat extra gokken om vergelijkbaar belichte plaatjes te krijgen, de x2 is nog iets te donker uitgevallen tov de x1.4 en de auto witbalans is daarmee iets anders gaan zitten (had dit eigenlijk even handmatig moeten instellen) de kleurafwijking mag je negeren, ik heb ook wat testfoto's op de akker tegenover geknipt en daar is geen kleurafwijking te zien , maar de onderwerpjes daar (kiviet en meeuw) zaten te ver weg en met de grillige ondergrond had de camera moeite op het goede punt scherp te stellen dus die heb ik weggegooid
Eindoordeel: Positief, beide teleconverters gaan mee.