Ik bedoelde ook niet dat je een ander merk moest nemen, maar noemde de camera's waar de verschillende lenzen op zitten om aan te geven dat het op full frame is, want de verschillende grootte sensors geven natuurlijk nogal een verschillend beeld.
Als ik jou zo hoor dan zou je aan een bereik van 12-105mm(op full frame) wel genoeg hebben, maar je hebt het ook over een bereik van 200-300mm, omdat 150mm niet lang genoeg was en dat was nog niet eens op full frame als ik het goed begrijp.....waar heb je zo'n groot bereik voor nodig als ik vragen mag, want voor landschappen, binnenkanten van kerken en architectuur heb je dat volgens mij niet nodig?

Ik heb zelf een 12-24mm F/4 en een 24-105mm F/4 op een full frame en mij lijkt het dat dat voor jouw wel ideaal zou zijn, alleen weet ik niet of er van Canon ook zoiets is?
Je wilt licht spul hebben, dus dan zou ik al het spul wat je nu hebt verkopen(of inruilen) en een Canon full frame systeem camera kopen met de 2 lenzen erbij die ik hiervoor aangaf, dan reis je licht en heb je toch een flink bereik van 12-105mm.
het enige nadeel is wel dat je dan alsnog af en toe een lens moet vervangen, maar ik heb zelf wel vaak dat ik een bepaald onderwerp ga fotograferen en dan weet ik meest al wel welke lens erop moet en hoef ik onderweg vaak geen lens te wisselen.
En mocht dat heel af en toe toch gebeuren dan is het aan jou of je daarvoor nog een camera erbij zou kopen.
Maar nogmaals, ik weet niet wat jij verstaat onder "een redelijke uitgave", want misschien ga je hiermee wel flink over je budget heen.
Wat je dan ook nog kunt doen is kijken of je een beetje goed 2e hands spul tegen het lijf kunt lopen, ik heb mij 12-24mm en 24-105mm ook 2e hands gekocht en ben er nog steeds erg tevreden mee.

Ik fotografeer best wel redelijk veel onderwerpen, van dieren tot landschappen, van vogels tot architectuur, van sport tot portretten, van bloemen tot concerten, maar bijvoorbeeld abstract heb ik dan weer niks mee.
Analoog heb ik ook gedaan, toen er nog geen digitale fotografie bestond en ik heb m'n analoge Minolta 7000 nog ergens in de kast liggen, maar ik hou het bij digitaal....al dat gedoe met die prijzige rolletjes en dat ontwikkelen en zo.