Het is 27 nov 2025 02:40

Auteur Godox V860iii C
 Godox V860iii C
BerichtGeplaatst: 26 nov 2025 22:06 
Lid
Offline op het foto forum

Wie kan mij helpen?
Ik wil een via een speedlite Godox V860iii mijn oude Canon 580EXii laten flitsen.

Welke transmitter (of is die ingebouwd bij deze Godox) en welke receiver heb ik dan nodig?

Alvast dank voor het meedenken.
Groet.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Godox V860iii C
BerichtGeplaatst: 27 nov 2025 00:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
.

Door AI laten uitzoeken.
.

Kort antwoord: de V860III heeft wél de ingebouwde Godox 2.4 GHz “X” radio (zender/ontvanger) en kan als master (transmitter) fungeren. Om je oude Canon 580EX II off-camera te laten flitsen raden de meeste gebruikers aan om de Canon op een Godox-receiver met Canon-shoe te zetten — het bekende model is X1R-C (of vergelijkbare Godox-receivers voor Canon). Als je meer controle op de camera wilt, kun je ook een losse transmitter zoals de X2T-C of XPro-C gebruiken.
.

.

Wat het praktisch betekent (stap-voor-stap):
.

Plaats je V860III op de camera en zet ‘m in master-modus (de V860III heeft de ingebouwde Godox X radio).
.

Monteer de Canon 580EX II op een Godox X1R-C receiver en zet die receiver op dezelfde groep/kanalen als de V860III.
.

Voor betrouwbare werking: zet de 580EX II het liefst in manuele stand of in de “default/auto zoom” instelling als je (beperkte) TTL wilt proberen — sommige oudere Canon-flitsers moeten op hun eigen bedieningspaneel in de juiste stand gezet worden om extern te reageren.
.

.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp