Godox V860iii C

Plaats reactie
Burdie
Lid
Lid

Godox V860iii C

Bericht Geplaatst:

Wie kan mij helpen?
Ik wil een via een speedlite Godox V860iii mijn oude Canon 580EXii laten flitsen.

Welke transmitter (of is die ingebouwd bij deze Godox) en welke receiver heb ik dan nodig?

Alvast dank voor het meedenken.
Groet.
Omhoog Profiel Foto's
GladiusMaximus
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Re: Godox V860iii C

Bericht Geplaatst:

.
Door AI laten uitzoeken.
.
Kort antwoord: de V860III heeft wél de ingebouwde Godox 2.4 GHz “X” radio (zender/ontvanger) en kan als master (transmitter) fungeren. Om je oude Canon 580EX II off-camera te laten flitsen raden de meeste gebruikers aan om de Canon op een Godox-receiver met Canon-shoe te zetten — het bekende model is X1R-C (of vergelijkbare Godox-receivers voor Canon). Als je meer controle op de camera wilt, kun je ook een losse transmitter zoals de X2T-C of XPro-C gebruiken.
.
.
Wat het praktisch betekent (stap-voor-stap):
.
Plaats je V860III op de camera en zet ‘m in master-modus (de V860III heeft de ingebouwde Godox X radio).
.
Monteer de Canon 580EX II op een Godox X1R-C receiver en zet die receiver op dezelfde groep/kanalen als de V860III.
.
Voor betrouwbare werking: zet de 580EX II het liefst in manuele stand of in de “default/auto zoom” instelling als je (beperkte) TTL wilt proberen — sommige oudere Canon-flitsers moeten op hun eigen bedieningspaneel in de juiste stand gezet worden om extern te reageren.
.
.
Omhoog Profiel Foto's
Burdie
Lid
Lid

Re: Godox V860iii C

Bericht Geplaatst:

Hartelijk dank GladiusMaximus.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”