Het is 15 mei 2025 12:38

Auteur Welke lens gebruiken voor kleine groepsfoto
 Welke lens gebruiken voor kleine groepsfoto
BerichtGeplaatst: 02 nov 2009 23:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik ben gevraagd om een kleine groep mensen te gaan fotograferen (aantal bandleden)
Nu wil ik weten welke instellingen het beste kan gebruiken welk f-getal enz...en welke lens
Ik heb een 17-70mm f2,8 en 70-200 f2,8 en 18-200mm maar deze is geen lichtsterke lens
Ik zou er wel uitkomen maar zou toch graag wat tips kunnen gebruiken
Waarschijndelijk wordt het een buiten locatie
Alvast bedankt :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 03 nov 2009 00:26 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Mijn eerste ingeving is de 17-70, maar het is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je wilt e.d. Qua F getal zou ik zo hoog mogelijk gaan bij de lichtomstandigheden ter plekke.
F8-F11 schiet in mijn hoofd. :) Op statief met draadontspanner zodat je zelf dicht bij de groep kunt staan voor sturing en interactie.
Zou ze allemaal de ogen laten sluiten en van 3 tot 0 tellen zodat ze dan allemaal hun ogen openen en jij afdrukt.
Dan heb je grote kans dat iedereen zijn/haar ogen open heeft ;)

Suc6 en ben benieuwd naar je resultaat :up

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 03 nov 2009 12:10 
Lid
Fotografie

Lastig omdat je helemaal geen info geeft. Hoe groot is de groep wat voor foto;s willen ze en waar ga je dat doen.

Ik zou altijd zeggen zo groot mogelijk brandpunt dus 70 tot 100mm maar als je het in het repetitiehok moet doen dan wordt dat lastig.

Hoe ga je de belichting regelen, ik kan wel zeggen F20 maar als je geen ligt extra hebt dan wordt er geen foto scherp.

Je zou ook de bandleden apart kunnen fotograferen en ze daarna met photoshop in elkaar lijmen.

BerichtGeplaatst: 03 nov 2009 21:25 
Lid
Fotografie

Brandpuntsafstand: moeilijk te zeggen. Hangt van het aantal mensen af, de afstand tot deze groep mensen en de opstelling. Voor mij zou het geen probleem zijn om met een groothoek deze foto te maken. Je moet in het algemeen toch afstand nemen tot de groep....
F-waarde: Ik zou voor f/8 of f/11 gaan. In deze reeks presteert de lens het beste en aan de andere kant heb je scherptediepte nodig als ze niet allemaal op 1 lijn staan.

:)

BerichtGeplaatst: 04 nov 2009 21:38 
Lid
Fotografie

Nagtie schreef:
Lastig omdat je helemaal geen info geeft. Hoe groot is de groep wat voor foto;s willen ze en waar ga je dat doen.

Ik zou altijd zeggen zo groot mogelijk brandpunt dus 70 tot 100mm maar als je het in het repetitiehok moet doen dan wordt dat lastig.

Hoe ga je de belichting regelen, ik kan wel zeggen F20 maar als je geen ligt extra hebt dan wordt er geen foto scherp.

Je zou ook de bandleden apart kunnen fotograferen en ze daarna met photoshop in elkaar lijmen.

Ben er inmiddels achter dat het gaat om 5 mensen en dat de locatie het strand gaat worden komende zaterdag,maar vrees dat het veel gaat regenen dus hoop dat ze ook nog een plek achter de hand hebben ergens binnen,bedankt voor je reactie

BerichtGeplaatst: 04 nov 2009 21:42 
Lid
Fotografie

pdm_fotografie schreef:
Mijn eerste ingeving is de 17-70, maar het is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je wilt e.d. Qua F getal zou ik zo hoog mogelijk gaan bij de lichtomstandigheden ter plekke.
F8-F11 schiet in mijn hoofd. :) Op statief met draadontspanner zodat je zelf dicht bij de groep kunt staan voor sturing en interactie.
Zou ze allemaal de ogen laten sluiten en van 3 tot 0 tellen zodat ze dan allemaal hun ogen openen en jij afdrukt.
Dan heb je grote kans dat iedereen zijn/haar ogen open heeft ;)

Suc6 en ben benieuwd naar je resultaat :up

Ga het gewoon doen (is de eerste keer ) en neem de hele reutemeteut mee en dat gaat vast lukken en bedankt voor je tips,had ook al zoiets gedacht :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp