Ja ik kies voor Manfrotto, omdat ik net zoals voor Lowepro en Canon kies dat ik overal terwereld onderdelen kan krijgen ed.
Redged is leuk maar lager gewicht en meer draagvermogen leidt uiteindelijk in een balhoofd die geen grip meer heeft. En dat het er net zo goed uit ziet als Manfrotto betekent nog niet dat het ook zo is.
Het merk is pas erg kort op de markt en mijn zoektocht komt er op neer dat het een Nederlands bedrijf is die laat maken. Dit hoeft niet slecht te zijn. Voor high end puristen herkenbaar; Rotel. Ontworpen ed door engelse ingenieurs en gebouwd door kleine taiwanese handjes. Veel goedkoper dus maar wel gewoon voor de hogere audio klasse.
Maar ik wil nog wel eens de grens over en het aanbod van Manfrotto aan accessoires houdt mij erbij. Ik heb ook een Giotto's statief maar dat is een exemplaar welke het vliegtuig in gaat en achter in de auto ligt ivm gewicht en draag vermogen, mijn Manfrotto staat als een huis en is behoorlijk aangepast sinds de aanschaf. Nu nog een Gitzo voor ligt vervoer en ik ben klaar. Maar ik ga voorlopig niet in de newbie/wannabe klasse shoppen.
Ik heb de Redgeds echter in mijn handen gehad en het ziet er uit alsof ze alle goeden dingen van Gitzo (180 graden draaipoten) Giotto's korte twistlock, en Manfrotto gejat hebben en dat voor minder geld. Alleen velevuldig gebruik door veel gebruikers en de daaruit voorkomende goede berichten zouden mij pas voor Redged laten kiezen.
Maar het is natuurlijk allemaal erg persoonlijk en hangt ook af van geld en vervoer naar lokatie.
Hier een voorbeeld van mijn verbouwde 055 classic black.