Sommigen weten het maar anderen niet

Maar ik verzamel of in ieder geval heb een hoop extenders en doe daar onderzoek of in ieder geval tests mee. Waarom? Omdat velen ze willen, en nog meer mensen eraan twijfelen. Past het, kan het, wat kost het enz.
Ik heb op EOSDigitaal daar een sticky staan die ik ook hier wil plaatsen en daarin doe ik af en toe upates. Even voor hen die dit niet kennen. Ik ben begonnen met een Soligor 1.4DG PRO, die ik nog heb en heb daarbij een Canon EF 2.0MkI gekocht en vorige week een EF 1.4MkII. Vanochtend mijn 2.0MkI ingeruild voor een MkII. Omdat het kan, en omdat je kunt stacken met Canons onderling en hij is optisch iets verbeterd. Daarbij komen dan de foto resultaten waar anderen dan weer wat aan hebben en dus niet alleen van Traumflieger afhankelijk zijn.

Goed dat stukkie komt nog maar toen ik terug kwam, ben ik even naar de Thematervelden gegaan, waar ik onlangs hazen had gefotografeerd. Hier een foto die ik 4x plaats. 1x onbewerkt en 1x bewerkt maar dan simpel en van beide een 100%.
Eerlijk gezegd moet ik zeggen, dat ik de resultaten (verbluffend) goed vind. Dit is een foto genomen uit de hand met mijn EOS 50D met een EF 200L MkII USM met dus een EF 1.4MkII+EF 2.0MkII zonder stabilisatie en dus uit de hand genomen op f/7.1. Door de dubbele extender wordt er geen 2e extender doorgegeven, ook al is het van hetzelfde merk. En dus geeft hij in de exif 400mm met f/5.6 en ik kon dus met AF werken op f/8 al was hij aan het hunten als er te weinig contrast is.

Ok een 700 euro prime met 2 extenders van 300 euro zijn duurder dan een 400 f/5.6 L USM, maar ik heb het niet in 1x gekocht, heb die lens niet altijd nodig en voor af en toe..... OK RESULTATEN GRAAG

Ok sorry ik schiet door

Hier nog 1 foto maar dan 4x
onbewerkt

onbewerkt 100%

simpel bewerkt

simpel bewerkt 100%

Opzich zijn het, vind ik tenminste, nette resultaten van een ongestabiliseerde gestackte extender opname op 560mm?
Jeroen