Hallo allemaal,
Tja, daar zit ik dan, met een probleem met mijn 8 maanden jonge Bowens gemini flitsset...
Ik gebruik de set niet heel intensief, maar wel regelmatig (+/- eens per drie weken voor
een sessie van rond de +/- 300 foto's). Ik gebruik een Visico (VS604-AC, 25 Euro) Wireless Radio trigger Set.
Een paar weken geleden merkte ik ineens dat de flitsers soms niet alledrie af gaan, maar slechts twee. En sinds een week merk ik dat de flitsers soms helemaal niet afgaan als ik de ontspanknop van de camera indruk. En ze gaan ook niet altijd af als ik de test-knop van de wireless trigger set indruk (al dan niet bevestigd op mijn camera). En soms gaan ze wel netjes allemaal af (dat er maar twee afgaan lijkt op dit moment verleden tijd).
Nu heb ik om te beginnen het batterijtje in de trigger vervangen. Helaas bleek dit niet de oorzaak van het probleem (hoewel het, in het algemeen gezien, ook weer geen echte overbodigheid was denk ik).
Omdat ik een grote opdracht voor de boeg heb, heb ik afgelopen weekend uit voorzorg in ieder geval een tweede triggerset (zelfde model) gekocht (zo duur is die niet gelukkig), omdat ik toch een vermoeden heb dat daar het probleem ligt. Hoewel dit volgens mij weer niet verklaart waarom eerst soms slechts 2 van de 3 lampen flitsen.
Mijn vraag is: als je mijn verhaal zo leest, waar kan het probleem nog meer liggen? Heeft iemand wel eens dezelfde kuren gehad? Hoe kan ik erachter komen of het probleem buiten de triggerset ligt?
Alvast dank voor het lezen van dit hele verhaal en wie weet volgt de gouden tip wel...
Groetjes!