Het is 06 jun 2025 22:40

Auteur Auto Focus op 70-200 F4 L met Extender?
 Auto Focus op 70-200 F4 L met Extender?
BerichtGeplaatst: 05 jul 2010 12:26 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik heb sinds een weekje de Canon 70-200 F4 L USM en hij bevalt super!
Alleen er zou iets meer bereik in mogen zitten, dus ik ben aan het kijken naar een extender.

Dit wordt of de 1.4x of de 2x versie (prijzen zijn vrijwel gelijk).
Ik begrijp dat de 1.4 versie de maximale F-stop verlaagd naar F5.6 en de 2x versie naar F8.
Op zich hoeft dit geen probleem te zijn, maar er bestaat bij mij nogal wat onduidelijkheid wanneer ik de autofocus kwijt raak.

Kan iemand mij dit vertellen? Ik neig naar de 2x versie, maar als autofocus daarmee niet werkt is de 1.4 versie misschien toch de betere.

Ik gebruik de 50D body.

Thanks!

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 05 jul 2010 13:06 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Met de EF 1.4x MkII van Canon werkt het wel en met de EF 2.0x MkII werkt het ook maar GEEN AF!

De EF 1.4x MkII zou ik je dan ok aanraden.

Jeroen

Zie ook: viewtopic.php?f=96&t=19159&hilit=extender

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 05 jul 2010 13:12 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Ik heb net even nog wat meer zitten googlen en inderdaad, de 2x werkt alleen op de 1D en 1Ds bodies met de 70-200 F4 en dan alleen via het middelste AF punt.
De "goedkopere" bodies hebben een minimale Aperture van 5.6 nodig om AF te kunnen gebruiken, dus voor de 70-200 F4 is alleen de 1.4 bruikbaar voor mij. Zou ik de F2.8 versie hebben, dan kan de 2x versie wel.

ik ga de 1.4 gelijk even bestellen :)

BerichtGeplaatst: 05 jul 2010 17:35 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Goede keus. Ik heb de Kenko 1.4 gehad, die erg goed was, maar aangeschaft als Hollander. Veel voor weinig. Toen bleek het HET exemplaar te zijn als je lens onafhankelijk wil zijn en net zo goed als de Canon. Toen een EF 2.0x MkI gekocht. Veel lol van gehad ook in combinatie met de Soligor/Kenko. Toen een EF 2.0x MkII gekocht en de MkI ingeruild en nog binnen een week mijn Soligor/Kenko verkocht voor 95 euro (had hem zelf 5 jaar geleden voor 136 euro 2e hands gekocht :) ) en de EF 1.4x MkII erbij gekocht. Erg blij maar sinds ik een Sigma 150-500 heb kriebelt het toch wel of een kenko er nog bij gaat komen, alleen al om te spelen. Zo heb ik ook tussenringen en nog meer grut welke niet nodig zijn maar betaalbaar genoeg om toch aan te schaffen.

Echter de EF 1.4x MkII daar ga je veel plezier van hebben. Suc6 ermee.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp