echt geilen doe ik niet snel op een camera hoor, hihihihi! Of het moet een ´specialleke´ zijn..Ik denk dat het een soort van jeugdtrauma is, want lange tijd, mocht ik alleen maar van thuis met point&shootjes fotograferen, of ouwe zooi, en ik had altijd het oog op die mamiya van mijn vader..(maar ik mocht hem nooit gebruiken

)... uiteindelijk mocht ik hem toch es meenemen, maar pas in 1998, toen dat ding al bijna 30 jaar oud was, hahahaha!
toen digitaal net uitkwam, kocht ik mijn allereerste nieuwe 35mm slr,(dslr´s waren nog peperduur) een minolta dynax, en man, wat was ik blij zeg..autofocus, auto filmtransport, ik wist niet hoe goed ik het had..

..uiteindelijk toch mijn allereerste dslr kunnen kopen, en na een jaartje begon het te kriebelen, met al die 35mm, of andere 120-filmcamera´s, die iedereen van de hand deed, dus alle ´gemiste´ camera´s, die ik in mijn jeugd niet kon kopen, worden nu op het gemakje bij elkaar gesprokkeld..

Vervolgens komen vrienden en bekenden via hyves oid erachter, dat je die ouwe zooi een beetje verzameld, en zij willen de zolder opruimen oid, en sturen dan eea op of zo.. en natuurlijk snuffel ik ook een beetje de kringloopwinkels af, vlooienmarkten, of kijk wel eens op e-bay of marktplaats, of er iets leuks tussen zit..leuk om te gebruiken, en ook leuk, om de geschiedenis van zo´n ding te achterhalen, of om er een fotootje van te maken..momenteel staan er inmiddels 2 van mijn toestellen op
www.camerapedia.org, dat was wel superleuk!
zal binnenkort es wat ratjetoe-plaatjes van wat toestelletjes hier neerzetten, is mss wel leuk om te doen..sommige zijn mooi van ontwerp, andere blinken weer uit in schoonheid omdat ze zo lelijk zijn, en andere waren roemrucht, of juist berucht, vanwege goede kwaliteiten of juist geen kwaliteiten..
de mooiste vind ik zelf de philips boxflash..
groetjes, Alex!