Meer megapixel zal 't verschil denk niet maken, volgens mij heeft dat alleen nut als je een foto heel groot gaat uitvergroten.
Zoals ik hierboven al zei zit 't grootste verschil met de nieuwere Sony's vooral in minder ruis bij hogere ISO-getallen en sneller, dus sneller focussen en meer opname's per seconde.
Dat snellere zul je met insecten misschien niet echt nodig hebben, maar minder ruis is misschien wel handig tijdens wat donkere omstandigheden, zoals in een bos en zo.
Zelf heb ik geen ervaring met een A500, maar ik kwam dit stukje tegen:
Citaat:
Had eerst een Sony A350 daarna een Sony A500,
beide verkocht voor een Sony A33.
Deze camera is beter en handiger dan zijn voorgangers.
Op lage iso zijn de beelden gelijk aan de A350 (loepzuiver en scherp) maar op hoge iso is de A33
nog steeds haarscherp en ruisvrij in tegenstelling tot de A350 die alleen bij lage iso goed was.
De A500 vond ik nooit echt superscherp (cmos versus ccd sensor)?
De snelheid van 7 beelden per sec. is geweldig.
Het menu is iets vriendelijker dan zijn voorgangers.
De electronisch zoeker is groot en goed maar een optische zoeker is toch beter.
De zoeker steekt verder uit waardoor je niet meer met je neus tegen het LCD zit!
Het 360 kantelbare LCD is een hele verbetering met zijn voorgangers, dit systeem werkt perfect.
Het geluid is aangenaam, en als hij 7 beelden per sec schiet hoor je een aangenaam tak tak tak.....
De filmbeelden zijn zoals verwacht prima maar ik vind een filmcam qua gewicht en vormgeving voor filmen wel handiger.
Ook hoor je tijdens filmen je lenzen (tamron 18-250) flink herrie maken tijden focussen, een aparte microfoon zou dit volgens Sony verhelpen?
Er ziiten geweldige nieuwe functies op deze camera:
sweeppanorama mode werkt erg goed: je zwenkt de cam naar re en de camera schiet 6 beelden en plakt die (perfect) aan elkaar.
in HDR mode schiet de camera 3 beelden en maakt er een beeld van!
In handheld twighlightmode: voor omstandigheden met weinig licht, schiet de cam 6 beelden en maakt er één ruisarm beeld van( werkt erg goed)
Ook wat negatiefs ? als je erg grote handen hebt is deze cam misschien te klein voor je.
Kortom een hele goede camera die vooral erg veel fun geeft.
Hans.
Die functie met 6 beelden werkt trouwens erg goed, zelfs met ISO 6400 is er dan bijna geen ruis te zien en is gewoon vanuit de hand te doen.