Het is 18 mei 2025 11:38

Auteur CANON 7D ACCU'S
 CANON 7D ACCU'S
BerichtGeplaatst: 31 jul 2011 23:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
ik heb al een jaar een niet-originele accupack houder in gebruik met 1 originele canon accu en 3 imitatie accu's.
Tot voor kort kon ik van beide batterijen altijd aflezen hoe de lading was.
Nu ineens kan ik maar van 1 accu zien hoe de lading is hoewel er 2 inzitten .
Wissel ik de batterijen van positie dan blijft hij 1 aangeven....
Komt dit bekend voor ?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 CANON 7D ACCU'S
BerichtGeplaatst: 01 aug 2011 10:20 
Lid
Fotografie

niemand blijkbaar ...... helaas ..... :(

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 CANON 7D ACCU'S
BerichtGeplaatst: 01 aug 2011 11:10 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
geen idee wat je bedoeld..
Bij mij geeft die alleen aan hoeveel prik er in totaal nog in zit.

CANON 7D ACCU'S
BerichtGeplaatst: 01 aug 2011 14:33 
Lid
Fotografie

Lijkt op gammele kontaktjes in de houder / grip....

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 CANON 7D ACCU'S
BerichtGeplaatst: 11 aug 2011 19:45 
Lid
Fotografie

was ook lastig uit te leggen.
Maar hij geeft dus niet elke keer weer hoeveel prik erin zit. maar als er 1 accu inzit altijd....
Maar ondertussen doet hij het weer redelijk

CANON 7D ACCU'S
BerichtGeplaatst: 11 aug 2011 21:24 
Lid
Fotografie

In de 7D en haar goedgekeurde 2e montage of eerste montage accu's zitten chips met daarop software. Die geven aan de status van de batterijen aan de body. Dat heeft voor een nadelen. Voordeel is dat de informatie meer correct of accurater kan zijn, nadeel kan zijn, dat de software iets aanneemt wat er niet is ondanks de spanning en dat ze duurder zijn. Dat voorlaatste nadeel komt ook voor bij veel smartphones, waarbij de chip een andere waarde doorgeeft dan dat de actuele spanning is en daardoor eerder stopt met laden omdat hij 'vind' dat hij vol zou moeten zijn en dus altijd onderlaad.

Het is wel te resetten maar daar moet je soms een foefje voor uithalen. Vandaag nog gedaan met 2 HTC Wildfires waarbij de lader na een half uur al aangaf vol te zijn en waarbij de HTC na een halve dag al weer leeg was.

Dit zelfde kan gebeuren met gechipte accu's. Als je dus 2e montage accu's gebruikt, in de volksmond immitatie genaamd, dan kan het zijn dat de chips soms niet helemaal compatibel zijn als het modellen zijn met chip of je kunt modellen hebben die alleen fysiek passen zonder chip en die gewoon zijn. Voor het laden hoeft het geen probleem te zijn want meestal zijn laders domme dingen en die rammen gewoon de batterijen vol met spanning, itt de lader die een smartphone laadt omdat dat in de telefoon gebeurd :)

Dus een combinatie van batterijen in een bepaalde volgorde kan correcte spanning aangeven maar ook ineens van slag zijn.

Ik vertrouw uverhaubt de indicatie niet meer en heb na een accefietje waarbij ik na 4 foto's geen stroom meer had gewoon een 3e batterij bij me naast de 2 in de body en grip. Gewoon schieten, en als de stroom op is dan een andere monteren. Gemiddeld haal je 500 of meer foto's op een accu onder normale omstandigheden en geen flits gebruik en dus met een grip pak hem beet tussen de 900 en 1200 ook afhankelijk van de buitentemperatuur en het aantal foto die je achter elkaar neemt. En dus met een reserve ben je voorzien van voldoende stroom.

Ik heb 3 bodies, met grips, en ik heb voor ieder model 3 batterijen, en laad pas weer op als de batterijen er echt mee kappen. Het is misschien vervelend om geen accuratee weer gave te hebben, maar dat doen oudere bodies zonder gechipte batterijen ook niet, en ik zou dus of veel geld voor een 100% compatibele Canon 1e montage uitgeven, of gewoon 2e montage die vaker ook nog een hogere capaciteit hebben en dus langer mee gaan.

Voor het geld van een Canon batt, voor een 7D kun je 2 of meer 2e montage modellen hebben. Ik zou voor het aantal gaan en gewoon vervangen wanneer nodig. Immers batterijen in een zaklamp vervang je ook en ook daar maak je je niet druk over de actuele spanning. Zelfs niet die duracell bullshit met spannings weergave strips. Gewoon gebruiken en reserve batterijen hebben. Dat geeft een stuk minder spanning...................................... bij de mens dan :)

CANON 7D ACCU'S
BerichtGeplaatst: 11 aug 2011 21:26 
Lid
Fotografie

Letop niets is uitgesloten, ook vieze contacten kunnen de oorzaak zijn, maar de 7 en 5DII hebben wel vaker batterij indicatie problemen bij niet Canon batterij gebruik of bij andere batterijen zonder chip.

CANON 7D ACCU'S
BerichtGeplaatst: 18 aug 2011 07:27 
Lid
Fotografie

dank je , duidelijk verhaal :up .

ik heb nu ook totaal 4 batterijen bij me elke keer.
Ik vond het alleen vreemd dat hij het dan wel en dan weer niet aangeeft hoeveel prik erin zit .....
Logischer zou ik vinden dat hij WEL of NIET aangeeft ipv dan wel en dan weer niet .

Maar bedankt voor je uitgebreide reaktie :up

CANON 7D ACCU'S
BerichtGeplaatst: 18 aug 2011 19:00 
Lid
Fotografie

Met mijn nieuwe japanse grip geeft die ook aan dat die na een 100 foto's half leeg is.. maar kan op 2 batterijen dagen fotograferen.. dus niks aan de hand..

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp