Hi allemaal,
Afgelopen zaterdag was ik aan het fotograferen op een evenement, toen mijn lens 'vreemd' ging doen. Voor mij vreemd althans, aangezien ik geen idee heb wat er aan de hand was.

Misschien lag het wel aan iets dat ik deed... Het probleem heb ik eenmaal eerder aan de hand gehad, een maand of 3 geleden. Het gaat om een Sigma 70-300 F4/5.6 lens van 3 jaar oud.
De lens deed het de hele dag naar behoren en bij het bekijken van de foto's was ik ook tevreden. Echter halverwege de dag wilde mijn camera niet meer scherp stellen. Het beeld wat ik zag als ik door de camera keek was ook heel donker van kleur. Diafragma knipperde en ik denk dat hij aan gaf dat de situatie onderbelicht was, wat in die situatie helemaal niet mogelijk was (het was een lichte dag, ik had een zand achtergrond en zelfs als ik de ISO naar 1600 schroefde bleef hij knipperen). De vorige keer dat dit gebeurde heb ik de lens van mijn camera gehaald en er toen weer opgedaan, wat hielp, toen werkte alles weer naar behoren. In de tussen tijd heb ik de lens vaak gebruikt en geen problemen gehad. Zaterdag werkte de lens er af halen niet en bleef hij knipperen. Kon een lens van iemand anders lenen en die deed het prima de rest van de dag. De situatie was de vorige keer trouwens heel anders, een daadwerkelijk donkere dag, op gras, wel zelfde 'object'.
Heeft iemand een idee wat er fout kan zijn, of wat ik misschien fout doe?

Ik hoop tenminste dat IK iets fout doe, want de garantie is natuurlijk al verlopen
Alvast bedankt,
Marlon