Bedankt voor het meedenken. Ik dacht zelf ook al aan Eizo of laicie omdat dit de bekende merken zijn. Maar ik dacht ik wacht gewoon even de ervaringen en adviezen af.
Kost zeker een hoop geld Jan, rib uit mijn lijf helaas. Maar het is wel nodig hoor.
Ik kan soms nu niet eens meer beoordelen of iets scherp is. Dan moet ik eerst inzoomen om te zien of het scherp is. Dat werkt gewoon niet.
De maat van het beeldscherm moet minimaal 19" misschien een maat groter?
In principe is het scherm alleen bedoeld voor fotobeoordeling en bewerking.
Daarnaast ook wat internetten of mailen.
Ik doe geen games en kijk er geen DVD's op.
Probleem is dat ze bij de omschrijving van alle schermen wel zetten dat het zeer geschikt is voor foto's en een goed scherm etc. En hoe duurder des te beter. Maar uit ervaring weet ik dat het duurste niet altijd het beste hoeft te zijn en zeker gezien de prijs/kwaliteitverhouding dan.
Dus daar wil ik voor waken. Ik wil een goed en degelijk scherm die niet veel onderdoet voor een top scherm van heel veel geld. En 1000 euro is echt de max. Maar minder mag natuurlijk ook
Het ziet er wel goed uit, die link die je stuurde
Voor een goede beoordeling dien je ook in de omgeving neutraal licht te hebben om het scherm heen. Hoe lossen jullie dat op? Bijv daglicht of kunstlicht heeft invloed op de kleurbepaling die je oog heeft op wat weergegeven wordt.