Het is 18 mei 2025 09:00

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur cropfactor
 cropfactor
BerichtGeplaatst: 13 nov 2011 20:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ik heb geen 1D maar er was iemand die een EF-S 10-20 erop gezet heeft en dus zo doende een ultra wide angle heeft, wel vignetting op 10mm maar vanaf 11mm op een APS-H is toch wel heel wijdt voor weinig geld, waar je voorheen nog geen 8-15 had of alleen fisheye.

En er zijn altijd gekken die vanalles proberen. En soms hebben wij lesser gods er profijt van zoals fimrware aanpassingen zoals bij de EOS 300D toendertijd. Ik vind dat er te weinig van dit soort dingen zijn. :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 cropfactor
BerichtGeplaatst: 20 nov 2011 03:51 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik ga mijn verhaal niet herhalen, maar ik had al eens een lap tekst over de cropfactor geschreven

cropfactor
BerichtGeplaatst: 20 nov 2011 08:33 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Ik zie wel degelijk dat ik een cropfactor heb.. Maar dat is meer een kwestie van groothoekvertekening. Waar je met FF makkelijk met een 70mm en vaak zelfs 100mm kan werken in de studio, is het mijn cropcamera een heel gedoe om sommige foto's met 70 en laat staan met 100mm op de foto te krijgen. Dus zal ik uit moeten zoomen. Dus heb ik soms last van wat groothoek vertekening.. Maar ik heb de oplossing gevonden.. gewoon buiten fotograferen!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2