Het is 18 mei 2025 01:20

Auteur welke printer + papier?
 welke printer + papier?
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 18:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
hoi iedereen !

ik ben een beetje aan het orienteren naar welke printer ik binnenkort ( binnen nu en een jaar ) wil gaan aanschaffen. ik zit te kijken naar de canon pixma modellen en de epson modellen. ik heb me oog laten vallen op de Canon PIXMA MG5350 . omdat deze all in is en ( volgens de advertentie ) uitmuntend fotoos kan printen.

nu ben ik benieuwd welke printers jullie gebruiken en met welk papier ? ben me ook aaan het orienteren in papier maar er zijn veel soorten haha moet er in een canon printer ook canon papier ? of is ander papier misschien wel beter geschikt ?

ik lees graag reacties :D

groetjes

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 welke printer + papier?
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 18:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Je moet niks. Maar als je Canon hebt is een Canonprinter wel een goede combinatie. Een Epson is vaak net iets beter in de gelijke prijsklasse als printer ansich, maar dan wel duurder in apparaat en inkt. Ik zou voor een model gaan welke losse inkttanks heeft dus geel, blauw, magenta, zwart en zwart voor tekst. En fotopapier? Tja ik heb 3 Canon printers met diverse soorten Canon fotopapier. 10x15 van Canon voor snaps, en duurdere versie's voor grote afdrukken. Voor zwart wit afdrukken op hoge qualiteit heb ik ILLFORD silkfibre digital welke lijkt op bariet papier maar dan voor printers van nu.

Epson heeft ook eigen papier maar er zijn ook gewoon zeer goede fotopapier merken. Wel is van belang dat je in de printersettings wel het juiste papier selecteerd welke in het apparaat zit, het verschil is dramatisch want de software weet hoe het papier reageert op de gebruikte inkt ed en dus behoorlijke verschillen laat zien.

Dus heb je Canon, body koop dan gerust een PIXMA A4 printer van Canon met Canon inkt en een setje Canon 10x15 papier van gewone kwaliteit en een setje goede of pro kwaliteit. En koop een set pro papier van Canon en een snijder. Dat laatste is handig en ze kosten vaak 10 euro. Heb je dus A4 papier dan kun je van 10x15 tot A4 uitprinten en snijden.

Heb je geen Canon dan zou ik gewoon voor een Epson gaan.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp